Buna ziua, as dori sa stiu ce este de facut ca persoana juridica in situatia in care un furnizor nu poate livra niste produse platite in avans, iar stornarea produselor si returnarea banilor intarzie deja de 2-3 luni de zile in care am insistat aproape saptamanal sa imi returneze banii.
Inteleg ca persoanele juridice nu sunt considerate consumatori, drept urmare legile pentru protectia consumatorului nu se aplica in cazul asta.
Trimiteti o notificare/somatie de plata prin care le puneti in vedere ca in cazul in care nu restituie in termen de x zile sumele platite in avans pentru comanda neonorata, va veti folosi de toata caile legale in vederea recuperarii sumelor.
Ar fi bine daca notificarea/somatia ar fi facuta de un executor judecatoresc care se va ocupa si de transmiterea documentului. De regula acesta isi face efectul. Iar daca nu se conformeaza, ar urma actiunea in instanta. Daca suma de recuperat este sub 10.000 lei, puteti sa adresati judecatoriei cerere de valoare redusa, ceea ce inseamna completarea unui formular simplu si plata unei taxe minime de timbru.
Un aspect important pe care am uitat sa il mentionez este faptul ca plata a fost facuta in avans, in baza unei proforme, iar din ce am citit pe net despre somatii inteleg ca ar fi nevoie de un contract sau o factura din care sa reiasa data scadentei.
Contract nu exista, iar facturi am primit in momentul in care mi s-au livrat partial comenzile, dar pe acestea nu apar decat produsele livrate.
Pe proforma apare un termen de livrare (depasit de mult timp). Eu aveam impresia ca nu poate fi folosita ca proba la somatii, dar daca nu este cazul atunci am inteles ce trebuie facut.
Factura proforma achitata
reby
In urma cu un an am achitat o factura proforma insa pana in prezent furnizorul nu mi-a livrat marfa si nici nu vrea sa-mi returneze banii. Pot formula o cerere ... (vezi toată discuția)