Care sunt pasii in vederea schimbarii sediului social al unei societati la Reg Comertului si ANAF si care este termenul de indeplinire a formalitatilor?
Se inregistreaza la ANAF contractul nou de inchiriere, daca acesta este incheiat intre doua persoane juridice?
Pasii sunt descrisi pe portalul www.onrc.ro. Insa, general, este necesara o HAGA, un contract de sediu (vanzare, inchiriere, comodat), acord al vecinilor, daca este cazul si completarea unui formular de mentiuni la ONRC + plata taxelor aferente operatiunii de Registru.
Se inregistreaza la ANAF contractul nou de inchiriere, daca acesta este incheiat intre doua persoane juridice?
Contractul de inchiriere a fost semnat pe data de 14 aprilie, in el mentionandu-se ca intra in vigoare la data de 1 mai (atunci expira si vechiul contract de inchiriere, deci vechiul sediu). Este bine daca decizia asociatului unic de schimbare a sediului se semneaza pe data de 1 mai?
Imputernicirea persoanei care se va ocupa de formalitati trebuie sa fie din partea asociatului unic neaparat, sau se poate din partea administratorului? Este nevoie de imputernicire la notar sau nu?
Imputernicirea o face administratorul.
Nu , nu este nevoie de imputernicire la notar.
Nu cred ca are importanta cand se semneaza decizia deoarece acolo se va mentiona ca "incepand cu data de ......." va avea loc schimbarea sediului. conform contractului......
Contractul nu se declara la ANAF daca este intre persoane juridice, dar trebuie avut in vedere ca PROPRIETARUL trebuie sa aiba in obiectul de activitate codul CAEN care ii permite sa-si inchirieze bunurile proprii 7140, iar daca e incheiat pe o perioada mai mare de 5 ani e posibil sa ceara sa fie inregistrat in cartea funciara.