avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1039 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli CPI pt spatiile comerciale de la parter - ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli CPI pt spatiile comerciale de la parter - studiu de caz

Buna ziua,
Am rugamintea sa-mi impartasiti din propria experianta problemele si solutiile gasite de dvs in repartizarea cheltuielilor pe cota parte indiviza pentru spatiile comerciale de la parter.

Situatia noastra:
Suntem o asociatie pe o singura scara de bloc si avem 2 spatii comerciale la parter, cu intrare separata(desi nu e relevant). De curand am fost numit cenzor si pentru ca petru ca acele spatii comerciale nu erau incluse pe lista de repartizare a cheltuielilor, am incercat sa remediez problema dar ma lovesc de mentalitatile invechite si subiective ale presedintelui si administratorului. De fapt ma confrunt cu cele 3 eterne motive.
1.Frica de probleme
Desi sunt de acord cu mine, si imi dau dreptate, totusi nu vor sa aplice masura pentru ca le e frica de restante. Administratorii acelor spatii au spus raspicat ca nu vor plati nici un leu, si chiar mai mult, ne-au amenintat ca au in spate o ceata de avocati. Administratorul nu vrea sub orice chip sa ajunga in situatia de a avea restantieri, si nu vrea probleme.

2.Efectul de turma.
A intrebat in stanga si in dreapta, si in majoritatea asociatiilor spatile comerciale sunt "scutite" de la plata cheltuielilor pe CPI. Drept urmare consida ca de ce noi ar trebui sa mergem "contra vantului" si sa procedam altfel decat ceilalti.

3.Argumentare ilogica si nefondata.
"De ce sa platesc salariul administratorului pentru ca el nu-mi face nici un serviciu"
"De ce sa platesc cheltuielile pentru revizia liftului pentru ca nu-l utilizez".



N-as vrea sa discutam pe seama celor prezentate mai sus pentru ca sunt subiecte ultra dezbatute, ci in schimb as vrea sa-mi impartasiti din propria experienta cum anume au decurs lucrurile in cazuri similare.
Si, in plus, am si cateva intrebari punctuale.

1.Este corect sa refuz semnarea listelor de plata in aceste conditii? Sau trebuie sa le semnez asa cum sunt si eventual prezint concluziile intr-un raport.

2.Cat ar putea sa dureze un eventual proces inclusiv executarea? Intreb pentru ca in eventualizatea unui proces, va trebui sa acoperim restantele din fondul de rulment. Eventual as dori si informatii din cazuri reale.

3.Cum ati reusit sa-i convingeti pe proprietarii acelor spatii de la parter sa plateasca de buna voie cheltuielile? Mai ales ca in cazul nostru proprietar este primaria, si administrator fondul imobiliar.


Multumiri anticipate si o saptamana excelenta tuturor.

Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2014
grandanat, utilizator
Cel mai recent răspuns: grandanat , utilizator 15:00, 5 Mai 2014
1. Consider ca trebuie sa semnati listele de plata si eventual faceti un raport de ce spatiul respectiv nu este inclus la cheltuieli .
Chiar daca acel spatiu este comercial consuma apa , foloseste WC-ul , face parte dintr-un codomeniu si are de plata atat consumul propriu cat si cele legate de asociatie .
2.C-am doi ani cel putin un proces de executare ,deocamdata la dv. nu poate fi vorba de executare fiindca nu iati inclus pe listele de plata .
3.In primul rand trebuie sa convingeti Comitetul Executiv ca acel spatiu face parte din codomeniu si trebuie sa platesca atat consum propriu cat si cel legat de asociatie iar daca va ramane restant la cheltuieli incepeti procedura de recuperare a datoriilor , nu conteaza ca proprietar este Primaria si ei pot fi executati .
1-Responsabilitatea dv este sa verificati si sa vizati documentele asociatiei de proprietari
Concomitent daca apreciati ca exista neconcordante,incalcari ale normelor in vigoare ,acestea le prezentati prin raport de activitate reprezentantului legal al asociatiei de proprietari sau comitetului executiv
2-Nu introduceti din start solutionarea in instanta,mai exista procedura prealabila prin mediator
3-Obligarea la plata se realizeaza prin temeiul legal, care in cazul dv este reprezentat de disp HG nr 1588/2007
Intrebare preliminara:
Cele doua spatii comerciale fac parte din asociatia de proprietari?
- daca nu, ar trebui sa le includeti, evident cu acordul primariei, ca proprietar, si apoi sa aplicati repartizarea cheltuielilor, incluzandu-le pe lista de intretinere. Lista este a asociatiei, nu a condominiului.
- daca da, atunci ....

1. Semnati listele de intretinere si faceti raportul normal de cenzor semnaland erorile;
2. Poate dura destul de mult, dar inainte de asta puteti sa-i chemati la mediere.
3. Aici depinde ce utilitati aveti in comun.
Primul pas ar fi sa luati legatura cu primaria si sa le expuneti situatia, chiar si in cazul in care nu sunt cuprinse (spatiile) in asociatia de proprietari. .Al doilea pas ar fi sa le taiati alimentarea cu apa, gaz, gunoi, curent electric si ce utilitati mai au in comun cu dv., daca aveti aceasta posibilitate, tehnic vorbind.

elga50 a scris:

Intrebare preliminara:
Cele doua spatii comerciale fac parte din asociatia de proprietari?
- daca nu, ar trebui sa le includeti, evident cu acordul primariei, ca proprietar, si apoi sa aplicati repartizarea cheltuielilor, incluzandu-le pe lista de intretinere. Lista este a asociatiei, nu a condominiului.
- daca da, atunci ....

Cele 2 spatii nu fac parte din asociatia de proprietari. Dar oricum nu are nici o importanta. Lista de cheltuieli contine cheltuielile asociatei de proprietari iar pe lista se regasesc toti proprietarii indiferent daca sunt membrii sau nu ai asociatiei.


Putem la apela la metoda sisterii apei calde si reci daca este nevoie. Oricum cred ca mai degraba lupta este cu cei din conducerea asociatiei pana la primarie.



Nu ma refer la proprietari ca persoane fizice sau juridice, cum e cazul primariei, ci la acordul de asociere care, dupa cum stiti, delimiteaza spatiul asociatiei de proprietari.

Alte discuții în legătură

Obligatii legate de cheltuielile la intretinere ale unui spatiu comercial aflat la parterul blocului AsociatiaMihaiViteazuTV1 AsociatiaMihaiViteazuTV1 {\"Buna ziua! As avea o intrebare! Intrebarea este legata de un spatiu comercial aflat la parterul blocului si anume....toate cheltuielile care trebuie ... (vezi toată discuția)
Retragere din asociatia de proprietari? viorelh viorelh Buna ziua, as vrea sa stiu daca se poate ca un membru din asociatie sa se retraga din asociatie sau sa fie exclus. Pentru detalii pot spune ca este un spatiu ... (vezi toată discuția)
Spatiu comercial la parterul blocului sarah sarah am un spatiu comercial la parterul unui bloc cu 10 etaje cu intrare separata ,iar asociatia ma obliga sa platesc toate cotele de intretinere inclusiv interfon ... (vezi toată discuția)