Da.
Este o decizie de sanctionare cu avertisment scris,
dar in continutul ei i se pune in vedere salariatului
ca in termen de 3 zile sa-si indeplineasca atributiile de serviciu
pt. ca altfel este afectata activitatea unitatii.
Directorul unitatii a considerat ca
trebuia sa ii dea un astfel de termen,
pentru ca altfel ar fi afectata activitatea unitatii,
dar si pentru ca
salariatul nu ar mai avea nimicde facut
in timpul programului de lucru,
iar angajatorul l-ar plati degeaba.
Potrivit art.252 alin.4 C.mun., comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de acesta.
"Comunicarea prin scrisoare recomandată depinde de bunăvoinţa destinatarului,care trebuie să se prezinte la oficiul poştal pentru a ridica acest fel de corespondenţă. Dacă destinatarul refuză să-şi ridice corespondenţa, angajatorul nu poate să-şi îndeplinească obligaţia de comunicare, deci salariatul este permanent înlăuntrul termenului de contestare".
(Trib. Bucureşti, s. a Vlll-a confl. mun. şi asig. soc., sent. nr. 3690 din 28 aprilie 2010, irevocabilă prin dec. nr. 831 din 9 februarie 2011 a C.A. Bucureşti, nepublicată)
Acest lucru ar insemna ca doar in cazul in care
s-ar ajunge cu timpul la situatia in care
sanctiunea ar afecta salariul angajatului,
acesta ar putea oarecum sa simta efectul unei sanctiuni
date de angajator.
Iar orice alta decizie data de un angajator,
daca nu poate sa i-o inmaneze /comunice,
ar insemna ca salariatul sa faca ce vrea
si sa spuna ca nu are cunostinta de vreo decizie a angajatorului ?
Nu se poate stopa in nici un fel aceasta situatie ?
Se poate stopa , intrucat practica judiciara nu este unitara si nici izvor de drept. Ca, de exemplu :
"Exigenţele art. 268 alin.4 Codul muncii sunt îndeplinite atunci când, în situaţia în care salariatul refuză să primească decizia, angajatorul face dovada că a comunicat-o prin poştă, la domiciliu, cu scrisoare recomandată.
În legătură cu decizia de sancţionare, Curtea a reţinut că, ulterior a fost predată de agentul poştal la domiciliul intimatului, scrisoarea recomandată, însă acesta nu a ridicat-o, expirând termenul de păstrare şi fiind returnată expeditorului.
În aceste condiţii, nu are relevanţă faptul că decizia nu a fost predată personal intimatului, atâta timp cât s-a făcut dovada care incumba angajatorului, în sensul comunicării prin poştă la domiciliu, cu scrisoare recomandată, comunicarea socotindu-se îndeplinită în raport de exigenţele disp. art.268 alin.4 Codul Muncii"(Curtea de Apel Ploieşti–Secţia Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale - decizia civilă nr.2162/12.11.2009)
Mii de multumiri pentru raspunsuri.