avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuire produs sau restituire bani
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuire produs sau restituire bani

Buna ziua, in decembrie anul trecut am cumparat o tableta de pe un mag online din Bucuresti, dupa 5 luni tableta s-a stricat, de la vanzator am fost trimis la service-ul din Cluj-Napoca. Dupa 2 saptamani de plimbari cluj-tg mures pe cheltuiala mea am primit un proces verbal de la service in care ei recomandau inlocuirea produsului sau restituirea banilor deoarece nu se mai putea repara. Comunicarea cu vanzatorul si serviceul din Bucuresti se face doar online, exista un nr de telefon pe site la care raspunde o domnisoara care nu poate sa-mi ofere nicio informatie, dupa inca 2 saptamani de comunicare prin email am trimis tableta la Bucuresti din nou pe cheltuiala mea. In ultimul email de la Bucuresti mi se spunea ca trebuie sa imi aleg alt produs de suma pe care am achitat-o pt tableta respectiva adica 700lei sau ceva mai scump si sa platesc diferenta. Acelasi model de tableta costa acum 774lei, dar ei nu vor sa-mi inlocuiasca tableta cu una din acelasi model, ci doar sa-mi aleg alt produs, desi eu nu doresc alta tableta cu atat mai putin sa mai cumpar ceva de la ei. Intrebarea mea este: prin ce lege sunt obligati sa-mi locuiasca tableta cu una la fel sau sa-mi restituie banii? Nu-mi mai ramane de facut decat sa incerc sa ii amenint cu Protectia Consumatorului (prin email) apoi sa si fac o reclamatie. Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:19, 14 Mai 2014
Sunt obligati sa v-o inlocuiasca daca dvs. doriti asta, cu atat mai mult cu cat au acelasi model. Nu conteaza ca acum pretul e ceva mai mare.

Legea 449/2003 republicata:

Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
[...]
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Art. 12
Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.


[ link extern ]

Trimiteti-le e-mail si scrieti ca doriti inlocuirea produsului in max. 15 zile iar daca nu va iau in considerare cererea va veti adresa ANPC.

Asteptati raspunsul lor iar daca in acest termen nu va raspund sau va refuza faceti reclamatie, atasati negatia de la service, printul e-mailului si ce mai scrie aici (e un model de reclamatie):
www.avocatnet.ro/content/for...
Multumesc mult.
Cu placere, sper sa va fie de folos :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ? akatistu akatistu Buna ziua. Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj). Am intampinat cateva probleme cu el ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Refuz inlocuire produs aflat in garantie Marius1245 Marius1245 Am avut un produs electrocasnic care s-a defectat in timpul garantiei, l-am dus la unitatea service din Bucuresti. Aceasta a constat defectul si a facut o fisa ... (vezi toată discuția)