avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz inlocuire produs aflat in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz inlocuire produs aflat in garantie

Am avut un produs electrocasnic care s-a defectat in timpul garantiei, l-am dus la unitatea service din Bucuresti. Aceasta a constat defectul si a facut o fisa de inlocuire produs cu care s ail trimit la reprentanta din SIBIU pentru a-mi da altul in loc. AM vorbit la telefon cu cei din SIBIU si mi-au spus ca trebuie sa platesc transportul ca nu stie din ce vina s-a ars, iar directorul firmei, vazand ca iau atitudine si doresc sa-mi primeasca produsul mi-a spus ca imi da raspunsul intr-o saptamana daca imi primeste produsul sau nu. Am discutat la unitatea service si mi-au spus ca nu au dreptul acesta si ma interesez la dvs ce baza legala sa le invoc pentru a-mi apara drepturile. In momentul acesta nu mai doresc sa vorbeasca la telefon.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:48, 18 Iulie 2014
Cei de la service au dreptate, pentru ca v-au dat fisa de inlocuire produs comerciantul este obligat sa va schimbe produsul sau daca nu pot pentru ca nu au unul similar sa va restituie pretul, in functie de ce doriti dvs. Asta trebuie sa se intample in maxim 15 zile calendaristice.

Baza legala o gasiti in Legea 449/2003 actualizata:
Art. 11
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
[...]
(4)Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
[ link extern ]

Eu zic ca va vor schimba produsul, in mod sigur cunosc aceste dispozitii. Amenda pe care o risca este cuprinsa intre 5000 la 25.000 lei - Art. 23, b) din aceeasi lege.
Va multumesc pentru raspuns!
Am discutat astazi din nou cu cei de la firma si nu vor sa inlocuiasca produsul, spunandu-mi ca sunt in faliment si ca trebuie sa fiu intelegator. Problema e ca pe 10 august garantia produsului expira si cred ca ei trag de timp intentionat. Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac in conditile acestea.
Mda. Mai sunati-i o data si spuneti-le ca dvs. intrati in faliment inaintea lor daca trebuie sa cumparati un nou produs in locul celui pe care trebuie sa vi-l inlocuiasca asa ca o sa le faceti reclamatie la ANPC dupa ce inchideti telefonul :) Poate se sperie.

Ar trebui sa incercati sa obtineti un produs similar chiar daca nu e aceeasi marca, or mai fi avand stocuri. Mai bine platiti ceva diferenta daca e cazul decat sa ramaneti cu cel defect. Macar limitati pagubele (daca e adevarat ca sunt in faliment).
Ei nu sunt dispusi sa dea nimic, nici macar un produs similar. Asta e problema. Vor sa fie paguba mea, pentru ca sunt ei in faliment... Daca expira garantia, se tine cont de tragerea de timp a lor intentionata, in cazul in care fac reclamatie?
In acest caz nu cred ca ANPC va mai poate ajuta insa totusi faceti rapid reclamatia, nu se stie ce urmari poate avea.
Model aici:
www.avocatnet.ro/content/for...

Mai puteti incerca ceva. Scrieti firmei producatoare daca este din Romania sau importatorului daca il stiti. Sau incercati sa aflati de la magazin informatia asta. Poate e o firma serioasa si va schimba produsul. Altceva chiar nu stiu ce ati putea face.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire produs lauricafl lauricafl Buna ziua. Am urmatorul caz. La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs Cristian8812 Cristian8812 Va salut, am o problema cu cei de la Splendor Cluj. Am lasat pentru a 3-a oara un ceas in garantie, prima data pentru schimbarea unei baterii ( cost 55 de lei ... (vezi toată discuția)