avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 653 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Ce responsabilitate are reprezentanta auto pt un ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Ce responsabilitate are reprezentanta auto pt un dealer care nu isi achita obligatiile contractuale cu un cumparator.Ma pot indrepta impotriva reprezentantei pentru recuperarea avansului,

Am incheiat un contract de cumparare a unei masini cu un dealer al unei producator important de masini.Am achitat avansul catre dealerul auto urmand sa primesc masina peste 3 luni.Dealerul auto a avut niste probleme juridice si de lichiditati care au aparut si in presa,Reprezentanta mi-a confirmat lansarea in productie a masinii pe baza comenzii din partea dealerului,insa au infirmat primirea avansului de la dealer,Reprezentanta imi propune sa fac un nou contract cu alt dealer ca sa imi poata furniza masina si sa depun plingere la politie pt inselatorie-impotriva dealerului care a incasat avansul.Dar in cazul acesta as pierde avansul achitat initial la primul dealer .Ce responsabilitate are reprezentanta auto pt un dealer care nu isi achita obligatiile contractuale fata de un cumparator.Ma pot indrepta impotriva reprezentantei pentru recuperarea avansului platit catre dealer in conditiile in care exista comanda de lansare in executie a masinii emisa de dealer catre reprezentanta .Ce alte solutii am la dispozitie pt recuperarea banilor.
Cel mai recent răspuns: ElenaFl , utilizator 16:10, 23 Mai 2014
Bună ziua,
Din start trebuie să știți că orice natură juridică va avea plângerea / acțiunea dumneavoastră, fie ea civilă fie penală, trebuie să aibă un singur scop și anume, recuperarea banilor ori îndeplinirea obligațiilor contractuale, desigur că putem vorbi și de prejudiciu moral ori material sau după caz daune în legătură cu neexecutarea obligațiilor contractuale.

Părerea mea, văzând și textul de lege circumscris faptei de înșelăciune, nu cred că este oportună o plângere penală ci mai degrabă un proces civil.
În ceea ce privește reprezentanța auto, trebuie văzut ( din acte) dacă se poate acționa și împotriva acesteia, dar cel mai probabil răspunsul este negativ.
Ca și posibilități și în funcție de cuantumul sumei datorate eu văd așa situația:
1. Cerere directă de executare a obligațiilor contractuale, ori reziliere contract cu returnarea avansului. ( conciliere directă / mediere)
2. Acțiune civilă, reziliere contract restituire avans.
3. Reziliere contract prin notificare ( depinde mult de clauzele contractuale, posibilitatea și oportunitatea acestei rezilieri) 3.a. Actiune în instanță cu valoare redusă ( procedură rapidă )
4. Numai din acte poate rezulta obligația reprezentanței ce poate fi invocată într-un proces civil.
Ultima modificare: Vineri, 23 Mai 2014
ContSters318277, utilizator
Va multumesc pentru solutiile oferite
Buna ziua,
Cu scuzele de rigoare revin putin pe subiectul de mai sus,
Nu am specificat niste detalii.
Dupa ce din presa am aflat ca au fost probleme c respectiva firma ( a
fost impartita in doua, iar una din parti a plecat cu banii pe
masinile de la o alta marca), am sunat la reprezentanta romania sa ii
intreb de comanda. Comanda era primita la reprezentanta pe numele meu, deci am
considerat ca nu suntprobleme. Totusi, problema am solicitat o confirmare ca totul este in regula si celor de la reprezentanta.Au confirmat ca este totul ok,
Apoi am continuat sa discut cu reprezentanta s si cu dealerul in
legatura cu ce se intampla, intrucat comanda trebuie livrata abia in
cateva luni, si la un moment dat, dealerului nu i s-au mai oferit
credite ( conform lor, datorita afilierii cu cealalta firma). De
aceea, dealerul dorea sa schimbe numele firmei si sa treaca
contractele pe noua firma, iar reprezentanta era in discutii cu ei cum
sa trateze acest caz.
dupa cateva saptamani in care nu ne-au raspuns nici cei e la
reprezentanta, nici cei de la dealer, azi ne-au raspuns de la
reprezentanta, spunanandu-ne ca dealerul nu le raspunde nici lor, si sa
depunem plangere la politie. Ei i-au somat sa trimita banii de avans
spre reprezentanta, dar intrucat dealerul nu poate fi contactat in niciun fel, nu
primesc nici un raspuns.
In aceasta situatie, fiind dealer autorizat de reprezentanta, iar
dealerul dispare, ce fel de plangere pot depune, si impotriva cui ?
Din punct de logic, odata ce le-am ridicat problema reprezentantei
acum doua luni, si ei ne-au garantat ca totul e ok, si pentru faptul
ca au un contract prin care ei il accepta ca dealer autorizat, nu este
normal ca reprezentanta sa garanteze pentru livrarea comenzii ? la
pretul stabilit pe contract?
Va multumesc anticipat pt timpul acordat1

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce pot face legal, impotriva unei companii pentru neonorarea la timp a unei comenzi. nickm nickm Cui ma pot adresa cu o plangere impotriva unei companii din C.E., care nu mi-a onorat la timp o comanda, motiv pentru care am pierdut un contract cu unul ... (vezi toată discuția)
Cum se poate recupera valoarea tichetelor auto 2022 ce urmeaza ... Elena BRG. Elena BRG. Cum se poate recupera valoarea tichetelor auto 2022 ce urmeaza a expira iar clientul nu si-a primit masina comandata la dealer, conform contractului? (vezi toată discuția)
Restrictii de circulatie elazarescu elazarescu Am fost sunata de catre dealerul auto ca masina noua pt care am platit avans in decembrie’19 este gata de livrare si sa achit restul sumei si sa ma prezint ... (vezi toată discuția)