avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 261 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli administrative pentru blocurile cu centrale ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli administrative pentru blocurile cu centrale termice

In blocul in care locuiesc, toate apartamentele au centrale termice. Blocul este debransat de la reteaua comuna de termoficare si gaz. La asociatia de proprietari platim doar apa rece, ca nu putem incheia contracte individuale cu societatea care ne furnizeaza apa rece.
Este corect sa platim cheltuielile administratve la asociatia de proprietari la fel ca si locatarii pentru care asociatia administreaza consumul de energie termica, si de gaz, si cu intretinerea acestor instalatii? Noi platim la asociatie mai mult admistrarea serviciului de apa rece decat consumul in sine. Curatenia pe casa scarii o platim separat.

Cu multumiri,
Ilinca Mihaila
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 08:45, 16 Septembrie 2014
Atata timp cat aveti o asociatie de proprietari si ati angajat un administrator, e normal sa-i platiti si salariul.
Cheltuielile administrative inseamna si cheltuielile cu intretinerea si reparatiile proprietatii comune, lumina pe casa scarilor, salubrizare etc.
Este temeinic si legal sa achitati c/v prestatii administrator,care are obligatia sa administreze inclusiv partile comune din imobilul de locuit in comun
Activitatea administratorului de imobil nu se reduce la calculul consumuri aferent centrale termice
elga50 a scris:

Atata timp cat aveti o asociatie de proprietari si ati angajat un administrator, e normal sa-i platiti si salariul.
Cheltuielile administrative inseamna si cheltuielile cu intretinerea si reparatiile proprietatii comune, lumina pe casa scarilor, salubrizare etc.



Exact asta am mentionat si eu. Sa platim pentru ceea ce administreaza. In blocul meu, nu administreaza decat instalatia de apa rece. Cea de apa calda si incalzire au fost taiate pentru ca toate apartamentele au instalatii proprii de gaz cu care isi asigura si caldura si apa calda. Curatenia pe casa scarii este platita independent de cheltuielile administrative iar salubrizarea o platim la primarie. Si mai este o problema: platim administrarea ca si cum nu am avea centrale termice, la fel ca toti proprietarii. Cand e vorba de redistribuirea banilor din cota de 2% de la utilitati si din fondurile speciale, nu ne da ca la cei care nu au centrale, ca noi nu am cotizat la toate utilitatilor. CAND ARE SI AVETI DREPTATE?
Ultima modificare: Vineri, 12 Septembrie 2014
Ilinca1958, utilizator
Salariul administratorului, atunci cand se repartizeaza pe lista de intretinere, se face pe cota-parte indiviza, fara alte criterii, ca unii au si altii n-au CT. Se face conform HG 1588/2007, art.44 cu normele de aplicare a Legii 230/2007.

Referitor la procentul de 2% de la utilitati nu inteleg despre ce e vorba...
Aveti dreptate. In legea 230/2007 la Art.47 sunt defalcate cheltuielile asociatiei de proprietari. Sunt 6 categorii sau capitole de cheltuieli. Art.44 din Hotararea 1558/2007 se refera doar la cheltuielile stipulate la lit.c, art 47 din legea 230/2007. Urmeaza si litera c, care face referire la Cheltuieli pe beneficiari, iar acestea sunt reglementate de art 49 din hotararea 1558/2007. Ori, din tot ce se enumera acolo, noi nu avem decat apa rece. La aceste cheltuieli fac referire.

Cat priveste cota de 2%...este vorba de cei 2% care se returneaza asociatiei, de catre furnizorii de servicii, care, conform Art. 13 din legea 230/2007, formeaza fondul special al asociatiei. Si la asociatia mea, acest fond este in jur de 80 000 RON (80 milione vechi) care au constituit "ochiul dr.cului" pentru presedintele ales anul trecut. Si pentru ca administratorul (care e in functie de 10 ani si a agonisit acesti bani) nu a fost de acord sa cheltuie acesti bani pe prostii cu paraindarat si de 30%, presedintele a facut legea asa cum am si expus-o.

In alta ordine de idei...

Am cerut in scris o copie xerox (ca s-a cumparat xerox din banii nostri) de pe procesul-verbal al ultimei adunari generale, care a avut loc in data de 08.09.2014, conform art.10 din legea 230/2007. Presedintele nu vrea sa-mi dea aceasta copie, iar de la primarie, serviciul Asociatii de proprietari, mi s-a spus ca legea nu prevede copie xerox, ci doar consultarea si eventual fotografierea. Daca vreau sa folosesc in instanta acest proces-verbal, cum fac? Sa-mi cumpar aparat de fotografiat? Stiam ca in civil nu sunt admise probe multi-media (poze, inregistrari, filme, etc). Cum intrepretati dumneavoastra Art.10 din legea 230/2007?

Va multumesc

Alte discuții în legătură

Posibilitatea diminuarii platii la intretinere adriannnn adriannnn De curand , impreuna cu alti vecini, am tras o conducta separata de apa potabila, astfel incat apa rece n-o mai platim la asociatie, ci direct la Compania de ... (vezi toată discuția)
Consultatii juridice asociatii proprietari dumitruivascu1941 dumitruivascu1941 Buna ziua. Respectarea normelor legale de catre comitetul asociatiei, este obligatorie conform legislatiei actuale ? Articole de lege ... (vezi toată discuția)
Plata intretinerii coricarmen coricarmen in cazul in care am contracte individuale la apa rece, gaze, am centrala termica, ce mai platesc la asociatie, in afara curentului pe scara si a femeii de ... (vezi toată discuția)