Am si eu o intrebare referitoare la procedurile legale care se aplica in cazul in care doresc ocuparea unei alte functii in cadrul aceleiasi companii.
Doresc sa sustin proba pentru ocuparea unui post scos la concurs in cadrul companiei unde imi desfasorr activitatea. Desi postul este pe o grila salariala superioare celei actuale ... firma imi comunica faptul ca voi fi nevoit, ca in cazul acceptarii pe noul post, sa imi pastrez salariul actual minim 6 luni.
As dori sa stiu daca este legal acest lucru si daca da, as dori sa stiu Legea/ articolu/ aliniatul care stipuleaza acest lucru. In caz contrar as dori sa aflu care sunt procedurile legale de a combate aceasta reglementare interna a companiei.
Nu exista niciun text de lege care sa mentioneze aspectul invocat de angajatorul dvs. Probabil ca la nivel de societate au asa ceva prevazut in reg.intern sau in ccm aplicabil.
Daca este prevazut in Reg.Intern, atunci avem dispozitiile art.245 C.mu., care prevad:
(1) Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
(2) Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate potrivit alin. (1).
Daca este prevazut in ccm , atunci va trebui atacata in instanta acea prevedere.
Despre demisie
danyleca
Buna ziua!
Am si eu o problema privind demisia. In regulamentul intern al institutiei (bugetare) se prevede la unul din articole : [b]intentia de a inceta ... (vezi toată discuția)