avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2020 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Trebuie contract?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Trebuie contract?

Buna ziua.
Sunt un elev(liceean) si doresc sa-mi cumpar o bicicleta second-hand.
Acum doua zile am gasit una la 600 de lei, am banii strnsi, sunt gata sa o verific daca merita.
Acum problema, mama imi tot spune ca exista posibilitatea sa fie furata este genul de persoana care este mereu precauta si a spus ca daca nu fac un contract aoclo pe loc in care sa-mi scrie ca bicicleta nu este furata. Se poate asa ceva? Se mai ia in calcul daca nu-i trecuta pe la notar?( cat ar costa un contract de genul)
Si daca mama chiar are dreptate, si e furata exista riscul ca eu sa patesc ceva?
Va multumesc!
Ultima modificare: Joi, 12 Iunie 2014
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: legalmgm , utilizator 09:11, 13 Iunie 2014
Nu este nevoie sa faci contract de v/c.
Discuti cu vanzatorul si intrebi de vechimea bicicletei si apoi de provenienta bicicletei, de unde a achizitionat-o si daca are factura, bon fiscal, certificat de garantie, instructiuni de utilizare. Daca are cel putin unul din acestea inseamna ca a achizitionat-o dintr-un magazin. Este posibil ca si el sa o fi cumparat-o dintr-un targ sau de pe un site de vanzari.
Indiferent de modalitatea cum a cumparat-o vanzatorul in cazul in care se constata ca este furata tu nu vei avea nicio problema din punct de vedere legal, esti considerat cumparator de buna credinta cu exceptia cazului in care se poate demonstra ca ai fi avut cunostinta ca bicicleta ar fi fost furata.
Daca tu cumperi un bun de la un magazin de astfel de bunuri- asa on-line cum este, odata pretul platit tu nu ai nicio raspundere daca ulterior se dovedeste ca vanzatorul a furat bunul.