avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1076 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Declarare persoane la asociatie locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Declarare persoane la asociatie locatari

buna ziua,
as dori sa stiu cum se procedeaza in cazul in care o persoana are un domiciliu unde plateste toate cheltuielile obligatorii, dar petrece intre 6 si 8 ore pe zi la o alta adresa. este obligata aceasta persoana sa plateasca cheltuielile la ambele adrese? (retim, administrator...). astept cu interes raspuns
Plateste la domiciliu, acolo unde locuieste, nu unde munceste (eventual).

nicoletha a scris:
.. petrece intre 6 si 8 ore pe zi la o alta adresa...

In asociatia noastra am anuntat ca "petrecerile se fac in local si nu in apartamente". Dar daca acele 6-8 ore de care vorbiti, inseamna, de exemplu, activiatate de birou, contabilitate, avocatura, notariat, executor.... asta inseamna ca in acel apartament se "desfasoara o activitate". Iar aceasta situatie este prevazuta si reglementat de HG 1588/2007 art. 37.
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.



@nicoletha,
- discutia este de cativa lei / luna, asa ca nu va mai cramponati; omul dvs. probabil ca este o bona sau are grija de un batran - deci nu „petrece”, ci chiar are activitate si asa cum s-a aratat mai sus, legislatia este clara si a prevazut aceasta situatie;
- nu vreau sa intind pelteaua mai mult pentru ca, chiar nu are rost - daca si @alina_25 incearca sa inteleaga ca nimeni nu are interesul sa ia pielea de pe nimeni; va dau un mic exemplu - de curand la noi in asociatie s-a mutat o familie compusa din 3 persoane, dintre care un copil de 4 ani; cand vine omul sa declare consumul de apa, la nr. de persoane, zice asa, nonsalant 2, copilul fiind de fata - ca doar asta micu nu este persoana adulta... ; am incercat sa-i explic, dar omu' avea alte set-ari, ca nu si nu, copilul abia dupa ce merge la scoala va fi trecut la cheltuielile de intretinere - nu stiu de unde avea dansul aceste informatii; mai retineti ca la noi, la chelt. pe persoana se achita doar serv. de salubrizare si energia el. la doua luni, deci o medie de sub 10 lei/luna!
da, stiu ca vorbim de o suma foarte mica (15-20 lei aprox., am intrebat administratorul). dar mi s-a parut abuziv modul de abordare al problemei. nu a venit nimeni sa discute cu mine, sa ma intrebe cate persoane locuiesc in apartament, s-a trecut doar la fapte, in necunostinta de cauza
Nu a venit nimeni la dvs. sa se intereseze, dar nici dvs. nu ati mers la as. prop. sa intrebati cum trebuie sa procedati.
Poate as. prop. are vreo reglementare in acest sens, ati intrebat, macar acum?

In cadrul asociatiei noastre avem cativa agenti economici care presteaza diverse activitati: casierie, frizerie, magazin electrocasnice, farmacie - toti acesti ag. economici au personal care fac serviciu 8 ore/zi. Toti ag. economici au incheiata o conventie cu asociatia noastra in care sunt prevazute si nr. de persoane, adica li se repartizeaza costuri/nr. persoane care desfasoara activitati in acele spatii.

In fine, aceasta este treaba si cred ca ati inteles. mergeti la asociatie, purtati acolo o discutie serioasa si poate stabiliti o procedura privind acea persoana care desfasoara activitati, cate 8 ore/zi.
Succes!

Alte discuții în legătură

Pretul gigacaloriei poate diferi in acelasi apartament? elenamarta elenamarta Este frecventa situatia cand intr+un apartament de bloc, proprietarul are si sediul propriului SRL. Una din incaperi este data cu mandat catre acest ... (vezi toată discuția)
Membrii ce zice zice 2 intrebari: - membrii comitetului executiv trebuie sa fie proprietari, sau se accepta chiriasi sau persoane \"imputernicite\" de catre un proprietar? - ... (vezi toată discuția)
Plată cheltuieli de intretinere impuse de asociatia de proprietari pentru un apartament nelocuit Liliabdela Liliabdela Vă rog să-mi spuneti dacă este legal să plătesc cheltuieli de intretinere (femeie de servici pt.scara blocului, lumina pe scara blocului, diverse ... (vezi toată discuția)