Intreprindere familiala (neplatitor de TVA) doresc sa achizitionez anumite parti componente pentru produse care ulterior am sa le vand prin sus numita Intreprindere familiala .
Produsele sunt din SUA iar achizitia se face online(prin curier rapid). Facturile trimise de obicei de acestia sunt destul de sumare in ce priveste descrierea cumparatorul(eu),adica lipsa unor data specifice ale firmei(CIF, Nr de inregistrare ,etc)
Intrebarile mele sunt :
- Care sunt pasii pe care trebui sa-i urmez pentru a primi de la firma din SUA o factura pe care la randul meu sa o pot inregistra in contabilitate fara probleme,astfel reusind sa trec aceste 'piese' in stoc?
- Trebuie sa platesc taxe aditionale in Romania pentru 'piesele' respective?
Nu puteti sa ii rugati pe cei din SUA sa va treaca pe factura datele firmei (CUI J etc.)? Eu asa procedez in cazul facturile trimise din afara care intr-adevar sunt sumare.
Daca sunt luate pe firma veti plati taxe vamale si TVA.
incercati sa achizitionati o parte din produsele respective pe persona fizica, sub forma de cadou , dar asta in limita bunului simtz , (in acest sens trebuie sa va documentati cum se procedeaza) , deoarce nu o sa platiti nici vama , nici TVA . veti achita doar serviciul vamal ,adica verificarea si autentificarea numerelor de AWB . asa mai reduceti din cheltuieli , un import din SUA costa destul de mult .
daca vreti ca totul sa fie absolut legal si sa inregistrati tot importul in contabilitate , veti platii si taxe vamale si TVA .
- Trebuie sa cer firmei din SUA sa treaca detaliile complete ale IF'ului meu
- Nu pot inregistra in contabilitate o factura pentru produse din SUA fara a avea dovada platii taxelor vamale si a TVA'ului asociata cu aceasta.
- Daca de exemplu comanda mea este de 1000$ (produse +transport) eu la vama sunt obligat sa platesc pe langa acesti 1000$ si un TVA de 24%(chiar daca eu nu sunt platitor de TVA) + taxele vamale determinate de codul produsului,sa zicem ujn extra 30% pe langa suma initiala.
Daca urmez pasii de mai sus pot spune ca sunt in legalitate ?
O singura chestie in plus (din experienta)
La cei 1000 de USD se calculeaza si se adauga taxele vamale si apoi se adauga TVA la suma totala rezultata
Cel putin asa mi-au calculat mie in vama.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Amenda vamala
lorandka93
Povestea pe scurt:
Cam de o luna am comandat niste mostre de produse gratis de pe un site din SUA. La inregistrare pe site-ul respectiv trebuia trecut ... (vezi toată discuția)
Prestari servicii
florens
Buna ziua
Va rog sa ma ajutati si pe mine daca se poate.
Urmeaza sa fac un contract privind distributia unor produse pe plan local, cu un partener care ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.