avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 517 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantia la produse castigate in cadrul unui ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantia la produse castigate in cadrul unui concurs/tombola

Buna ziua. Am castigat, la o extragere, un aparat electrocasnic care mi-a fost livrat prin curierat. Nu am primit vreo factura sau vreo chitanta din moment ce a fost castigat. Dar aparatul are certificat de garantie. La o luna dupa utilizare s-a defectat.
De pe certificat am luat numarul de telefon de la firma producatoare si nereusind sa iau legatura cu nimeni, am trimis un email. Mi-au raspuns si mi-au dat un alt numar de telefon si am reusit sa iau legatura cu cineva, care imi spunea ca trebuie sa se intereseze in ce conditii poate prelua aparatul, in cazul in care nu exista factura si chitanta si urma sa ma sune in urmatoare zi. Dar nici vorba sa ma sune, am mai asteptat inca o zi, si urmeaza sa mai sun sa vad care e situatie. Desi e un premiu castigat, nu mi se pare normal sa nu raspunda nimeni de eventualele probleme din fabricatie ce pot aparea. La ce mai pun atunci certificatul de garantie in cutie daca oricum nu e valabil ?
Din punt de vedere legal, sunt sau nu obligati sa preia aparatul, conform certificatului de garantie, si sa remedieze problema ?
Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:23, 10 Iulie 2014
Ar trebui sa revedeti Regulamentul concursului in cadrul caruia ati castigat premiul respectiv si referirile la garantia produsului.
In Regulamentul concursului trebuie sa existe mentiuni legate de declararea castigatorilor/ afisarea acestora pe un / lista, etc. si modul de comunicare de catre firma organizatoare catre castigatori.
Documentul de livrare pe care il puteti utiliza este cel care a insotit colectul, care v-a fost remis prin curierat rapid.
Daca nu ati ales calea scrisa prin posta cu confirmare de primire, pentru anuntare firma organizatoare a concursului/ firma de service indicata, puteti avea surpriza sa nu existe confirmare de primire e.mail, deci sa se poata afirma ca nu au fost sesizati.
Puteti sesiza Protectia consumatorului, legat de regulamentul concursului, tergiversarea repararii/ inlocuirii aparatului, etc. sau puteti deschide, dupa caz, actiune in instanta impotriva firmei organizatoare a concursului si cere daune materiale si daune morale.
Pentru o rezolvarea mai rapida puteti chema firma organizatoare a concursului in fata unui mediator.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Defectare cronotermostat- perioada asteptare specialist la domiciliu pentru constatare Nicoleta s. Nicoleta s. Buna ziua! Cronotermostatul centralei s-a stricat in perioada de garantie. Am fost la magazinul de unde am achizitionat produsul. Cei de acolo nici nu au vrut ... (vezi toată discuția)
Cum pot obtine factura de la o firma care refuza sa mi-o ofere ? andrei02 andrei02 Cu aproximativ un an in urma am castigat un smartphone prin intermediul unui concurs. Am primit telefonul nou, sigilat, fara factura. Dupa citeva luni acesta ... (vezi toată discuția)
Rugaminte de lamurire problema furnizor de produse online Descriptiv Descriptiv Am comandat online un produs pe un site gestionat de o firma platitoare de TVA in Romania (ale carei date nu le gasesti pe respectivul site). A sosit prin ... (vezi toată discuția)