pt schimbarea presedintelui si vicepresedintelui unei asociatii non profit, asociatii pot convoca Adunarea generala a asociatilor si votarea se poate face prin posta, fax, email, sau electronic etc...
care este reglementarea legala? care este procedura ?
Cine si cum convoca AG, cum se poate vota, ce cvorum de sedinta si de decizie e necesar si orice alte asemenea elemente trebuie sa fie prevazute de Statut - actuala reglementare legala pentru asociatii, fundatii si federatii (OG 26 / 2000) nu mai are dispozitii supletive (spre deosebire de Legea 21 / 1924 care a fost in vigoare pana in 2000 si care era scrisa mult mai "cu cap", nu ca actuala reglementare improvizata neprofesioist.....) pentru cazul in care Statutul nu prevede... daca nu prevede, e o lacuna grava si notarul care a autentificat sau avocatul care a atestat Statutul si Actul constitutiv ar fi trebuit sa atentioneze in acest sens membrii... Daca statutul nu prevede expres si votul prin corespondenta, consider ca nu poate fi considerat acceptabil, regula este ca sedintele AG ca organ suprem se fac fata-in-fata. Convocare in mod normal face CD, ca organ subordonat AG, si in functie de ce prevede statutul pot convoca AG si organele de control intern (cenzor sau comisie de cenzori) sau un anumit procent dintre membrii... Repet, trebuie sa scrie in statut, pentru ca legea nu prevede...