avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 874 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Medierea - domeniu de aplicare şi ... Emitere certificat de informare sau nu?
Discuție deschisă în Medierea - domeniu de aplicare şi aspecte juridice

Emitere certificat de informare sau nu?

In situatia in care acum informarea nu mai este obligatorie,
1.dc partile se prezinta , dar nu ajung la intelegere, in afara de procesul verbal de finalizare a medierii, mediatorul nu le elibereaza si certificat de mediere?
2. partile nu convin sa intre in mediere, desi s- au prezentat la mediator, (nu se inteleg pe onorariu,) acesta ii elibereaza cerificat de mediere?
Intrebrea este daca mai trebuie precizat in documentele pe care le emit mediatorii despre faptul ca partile au fost informate asupra medierii....etc? sau nu?
In situatia data, avand in vedere ca nu avem acord de mediere, ci doar proces verbal de incheiere a medierii, inmanati partilor si exemplarul original care trebuie depus la instanta (nu sunteti tinuta de lege sa comunicati procesul-verbal si in format electronic).


Pe viitor, ar fi recomandat sa introduceti in modelul procesului-verbal de incheiere si fraza:
"Drept pentru care am incheiat prezentul process verbal, in X exemplare originale, cate unul pentru mediator, instanta si fiecare dintre parti. Partile se angajeaza sa depuna la dosarul nr....exemplarul original pentru instanta"
mutumesc e bine de stiut...Partile se angajeaza sa depuna la dosarul nr....exemplarul original pentru instanta"
.
Acum depun eu pentru ele...dar sa depun si procesul verbal de sedinta in care am precizat ca au fost informate.....si pe scurt ce s a discutat ?
Multumesc.
Daca din procesul verbal de incheiere a medierii rezulta si faptul ca partile au fost informate, atunci trimiteti doar acest inscris. Procesul verbal de prezenta a partilor (cu denumiti dvs., cel de sedinta) se inmaneaza partilor si un exemplar ramane la arhiva mediatorului.
de unde suspendare ... Procedura civila enumera situatiile in care un dosar se suspenda.
Daca partile invedereaza instantei ca doresc sa stinga litigiul prin mediere/impacare/tranzactie se acorda termen in acest scop.
Daca pana la termenul acordat nu indeplinesc aceasta obligatie pe care singure si-au impus-o, atunci cauza ramane pe rol si se judeca.
Din legea nr. 192/2006, legea care reglementează medierea, art 62 :
ART. 62
(1) Pentru desfăşurarea procedurii de mediere, judecarea cauzelor civile de către instanţele judecătoreşti sau arbitrale va fi suspendată la cererea părţilor, în condiţiile prevăzute de art. 242 alin. 1 pct. 1 din Codul de procedură civilă*).Cu mențiunea că vechiul Cod de procedură civilă a fost abrogat. A se vedea art. 411 alin. (1) pct. 1 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată.
(2) Cursul termenului perimării este suspendat pe durata desfăşurării procedurii de mediere, dar nu mai mult de 3 luni de la data semnării contractului de mediere.
(3) Cererea de repunere pe rol este scutită de taxa judiciară de timbru.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Certificatul de informare privind avantajele medierii iuliangoga iuliangoga Acest certificat se poate depune la instanta pana la primul termen sau chiar la primul termen? Se depune in copie sau original ? (vezi toată discuția)
Mediere recomandata de instanta - pasi de urmat Luoana Mihaela Luoana Mihaela Societatea noastra s-a format prin divizare in urma procesului de privatizare . Astfel , s-a incheiat un protocol de divizare si doresc ca terenurile care sunt ... (vezi toată discuția)
Suspendarea judecatii-mediere puncuskaa puncuskaa pot sa obtin suspendarea judecatii in APEL daca depun la instanta un acord de mediere? (vezi toată discuția)