Am o situatie cu cei de la Coface, respectiv Enel: la un moment dat am locuit cu chirie intr-un complex nou, apartamentul fiind proprietate a dezvoltatorului. In momentul in care ne-am mutat, am incheiat contractele de utilitati pe numele meu, iar cand am plecat (in 2011) nu am reziliat contractele, dezvoltatorul asigurandu-ma ca noii locatari (proprietari de altfel) vor schimba contractele pe numele lor.
Cred ca asa au si facut, cu exceptia celui de la Enel, iar acum, dupa 3 ani, am primit o instiintare de la Coface ca am sume restante de plata pentru 4 facturi (una in august 2013, una in noiembrie 2013, una in ianuarie 2014 si una in februarie 2014) si ca voi fi actionata in instanta daca nu platesc.
Am incercat sa la explic ca am locuit acolo cu chirie, ca noul proprietar trebuia sa schimbe contractul, ca am contractul si rezilierea acestuia de chirie (bine ca pastrez tot) dar au spus ca nu are nici o importanta...
De asemenea, i-am rugat sa imi trimita o copie a contractului semnat cu Enel in 2009, insa refuza...
Nu vreau sa platesc acea suma si cei de la Coface mi se par absolut ingrozitori: desi am trimis un email oficial, in care ceream cateva detalii cu privire la facturi, daca contractul a fost reziliat sau nu si in care ceream o copie a contractului semnat cu Enel (nu, pe acesta nu l-am gasit in documentele mele si il cer pentru ca sunt aproape sigura ca nu scrie nicaieri in el ca daca parasesc acel domiciliu trebuie sa reziliez contractul).
De asemenea, am mentionat in acel email foarte clar ca am rugamintea ca orice comunicare sa se faca numai in scris, insa ei insista sa ma sune sa imi spuna ca o sa fiu data in judecata si nu voi avea nici o sansa si sa le spun cand platesc...
Personal, cei de la Coface imi dau impresia ca ma hartuiesc, efectiv.
Ca sa inchei, va cer ajutorul pentru ca nu stiu cum sa procedez: este adevarat ca eu trebuia sa reziliez contractul? Ma pot da in judecata pentru 500 ron chiar daca datoria nu imi apartine? Ce as putea face sa scurtez drumul nervilor?
Incearca imediat cu firma dezvoltatoara sa le instiintez la randul tau pentru ca ei ar trebuie sa platesc factura dupa rezilieri sau cei care a folosit utilitatiile respective. Oricum lasa nervii pentru ca cei de la Coface doar stie sa ameninte. Intretimp fac gestiuni cu cei de la dezvoltatori, ca ei au facut greseala impreuna cu dv cand n-ai fost sa reziliez cu Enel. Si daca va cheama in judecata poti sa le chemi si tu acolo prin avocat pentru a plati factura respectiva, ceva ce nu cred ce se intample.
pai...noul proprietar , cum a obtinut un nou contract de furnizare de energie , odata ce la adresa respectiva , inca mai figura vechiul beneficiar ...citez...(am incheiat contractele de utilitati pe numele meu).
gresela este strict a Enel-ului in cele descrise de dumneavoastra. de vreo 5 ani , cei de la ENEL au un sistem informatic care anuleaza automat vechiul contract cand se intocmeste unul nou ,pe alt nume , sau chiar si pe acelasi nume daca se doreste vreo modificare la contactul pe care deja il detine persoana in cauza ,in afara de asta , cand ati semnat contractul cu ENEL , nu ati depus si acea garantie ? ati recuperat-o cumva ?
Multumesc frumos, este o varianta...
Oricum voi incerca sa iau legatura cu proprietarul insa din cate am inteles, in acest moment contractul de energie electrica a fost intrerupt...
Din cate am reusit sa inteleg, printre amenintarile celor de la Coface, noul proprietar nu a incheiat un alt contract de furnizare a energiei electrice si a continuat sa beneficieze de cel incheiat de noi... Adevarul este ca nici nu stiu daca s-a mutat acolo proprietarul sau alti chiriasi, inca este o nebuloasa.
Si nu, nu am recuperat garantia depusa la bransare, sa fiu sincera, am si uitat de ea...
Ce nu am reusit sa aflu este: cine are obligatia, prin lege, sa modifice contractul de furnizare a energiei electrice? vechiul sau noul locatar? Eu inca nu am reusit sa aflu acest lucru.
Intreb pentru ca nu mi se pare corect sa platesc factura altuia...
prin lege....si in mod normal ,noul propietar trebuie sa modifice. daca nu ati recuperat garantia , puteti sa va folositi de a , in caz ca nu s-a facut nici o modificare.
asta v-o spun din experienta.
cu ceva vreme in urma am primit o locuinta sociala , am schimbat toate contractele pe numele meu . toate au fost pe numele primariei , ca sa zic asa....am depus garantie aferanta pentru curent.....toate bune.
dupa o perioada , mi-am cumparat un apartament , am urmat aceleasi proceduri .
cand am renuntat la locuinta sociala , doar am facut cerere de reziliere a contractului cu primaria , dupa ce s-a aporbat , am facut alta cerere de returnare a garantiei la ENEL ...am atasat rezilerea cu primaria , si am trimis pe mail tot .
am primit garantia dupa 30 de zile....si de atunci , liniste si pace.
deci nu am cerut nici o reziliere de contract cu enel , nu m-a intrebat nimeni nimic....din contra , eu am intrebat , ce se intampla cu conttactul...m-i s-a raspuns la obiect....trece in patrimoniul primariei , deoarece primaria este noul beneficiar .
Factura
laura1012
la momentul vanzarii unui apartament am dus la notar si ultima factura de enel (chiar luna in curs). La 2 luni ma suna noul proprietar ca trebuie sa mai achit ... (vezi toată discuția)