avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 709 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie fortata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie fortata

Buna ziua

Timp de 7 ani am lucrat intr-o institutie publica ca si sef serviciu achizitii-administrativ si avem in subordine compartiment achizitii, compartiment administrativ, compartiment productie-spectacole. Eu ma ocupam de tot, restul colegilor subalterniimei, avand dor rol de a ma ajuta. In 2009 pentru ca am "indraznit" sa ma casatoresc cu un nou coleg au aparut o multime de proble astfel directorul institutiei era nemultumit ca nu ii semnam contractele de achzitie fara procedura si in solicitare publice(de fata cu colegii si furnizorul), juristul (fostul prieten) imi vb. f urat iar contabila sefa, fosta sefa a sotului meu ii reprosa mereu acestuia ca nu are sa il ierte pt ceea ce a facut (casatoria cu mine), ba chiar s-a dus si la matusa lui sai se planga, aceasta contabila in alta institutie. Sotul meu nu facuse altceva decat sa mearga cu sefa lui acolo unde aceasta ii solicita insa se pare ca aceasta se indragostise de ea. Oricum, amandoi am fost supusi unor hartuieli personale si profesionale, eu riscand la un moment dat sa pierd sarcina. Pe cand eram in concediul de crestere copil am descoperit in adeverinta de la angajator pe care o solicitasem pentru a o atasa dosarului de alocatie ca eu nu mai sunt sef serviciu ci sef birou. L-am sunat pe seful meu iar acesta mi-a spus ca nu e nimic si ca sa nu ma mai preocupe "prostiile astea". La intoarcerea la servicu (20 oct.2012) acesta (seful meu, directorul adjunct) mi se adresa in hartiile catre mine cu formula" "In atentia Serviciului Administrativ-Achizitii, Sef Servicu". Nimeni nu vroia sa imi spuna nimic. Nu mi se inchisase nici cartea de munca si nici nu primisem decizia de reancadrare. Cu greutate am primit fluturasul pe care scria Birou Achizitii(in 2013) si am inceput sa fac sapaturi mai ales ca seful direct a plecat la inceputul anului 2013 din institutie. Astfel am aflat ca la 1.08.2014 institutia imi modificase functia si salariul din sef serviciu in sef birou prelevandu-se de OUG63/2010completare la Legea nr.273/2006 si in baza unei decizii interne emisa 1.08.2010). Precizez ca Hotarirea forumului superior institutiei a fost aprobata si publicata in data de 6.08.2010 deci la o saptamana dupa emiterea deciziei interne e institutiei , in oug si hotarare se facea referire la reorganizare nu mutarea oamenilior in cadrul aceleiasi institutii din serviciul pe care il administram pentru a putea astfel sa il transformne din serviciu in birou. In iunie 2013 avem un adevarat dosar cu aceste "greseli" si in multitudinea de audiente si intalniri cu directorul institutiei am incercat sa rezolv amiabil situatia. Acesta insa, desi pana in iunie nu a vrut sa imi vorbeasca brusc a devenit f apropiat si protector si mi-a oferit posibilitatea de a lucra de acasa ca si recompensa a grelesii facute de cei de la resurse umane ofeindu-mi posibilitatea de a mai face si altceva pentru a compensa pierderea financiara, linistirea mea ca urmare a depresei de care suferisem si inca mai sufeream ca urmare a celor aflate si contatate, divortului de sotul meu care devenise preocupat de a-si croi un drum in viata pentru a putea sa se razbune pe cei ce il considearu "mic". In schimbul acestui serviciu eu am preluat atributii de resurse umane (avand pregatire si atestare in domeniu) si audit intern. In decembrie 2013 l-am anuntat pe director ca facusem adesa la ITM deoarece cei de la resurse umane nu imi inchiesaera si predasera cartea de munca si nici nu aveau de gand sa faca acest lucru aruncand vina pe director ca nu semna deciziile iar directorul pe ei ca nu-si faceau treaba . La 1 ianuarie 2014 insa m-am trezit cu alta micsorare de salariu si functie cf.OUG77/2013 si deciziei forumului superior. Deja lucrurile nu mai aveau sens si incepusem sa fiu panicata. Atunci directorul institutiei "mi-a oferit posibilitatea" de a ma angaja intr-o institutie superioara. La depunerea dosarului am constata insa ca nu indeplineam cerintele deci nu se poate. M-am lasat pacalita de amabilitatea directorului si m-am infuriat pe cei de acolo ca nu sunt profesionisti (nu ca ar fi fost, doarece alta au scris in conditiile de angajare si alta doreau!). Salariul scazuse si mai mult, directorul ma ducea cu zaharelul fiind cel mai bun prieten al meu, contabila, fost sefa a sotului si juristul ajuns acum "intamplator" din postul de sef serviciu juridic-resurse umane , director adjunct, nu scapau nici o ocaze pentru a-mi ingreuna munca si chiar am constata ca mie imi dadeau de lucru pe achzitiile directe marunte dar prin procedura SEAP iar ei se "ocupau" de achizitiile mari. Am descoperit asta la raportarile periodice ce trebuiau facute catre forumurile superioare, raportari ce eu tb sa le fac si care aveu neconcodrante in date si sume buget (achizitii-contabilitate).pentru a linisti lucrurile directorul a gasit solurtia ca eu sa lucrez cu ei pe SRL( persoana juridica)prin contract de consultanta. Zis si facut. S-au pregatit actele iar eu mi-am dat demisia caci doar nu putem fi si angajat si furnizor nu? Numai ca la expirarea previziului m-am trezit pe drumuri, fix de 1 iunie ziua copiilor mei, ambii minori pe care ii cresteam singura. Am incercat sa iau legatura, sa aflu ce s-a intamplat insa nimeni nu a mai fost de gasit in afara de contabila care plina de ea in ultima zi m-a anuntat ca ea nu va semna nici un contract insa dupa prezentarea acestei discutii directorului acesta mi-a spus ca el e directorul si nu contabila. Concluzia este ca am ramas pur si simplu fara serviciu cu doi copii minori, fara sa imi pot macar depune dosarul la ajutorul de somaj (caci demisia a trebuit sa mi-o dau cu art. 55 lit.b) ), dupa sapte ani, fara sa am abateri disciplinare, preluand din ce in ce mai multe atributii dar desigur nesemnand tot ceea ce doreau si oricum doreau. Timp de mai bine de trei saptamani am fost bolnava si socata nevenindu-mi sa cred ca au fost in stare de asa ceva, ca acel director a putut sa fie atat de "pervers", el care in fata tuturor angajatilor din institutie si nunumai ma ridica in slavi. Apoi, a trebuit sa ma ridic si sa muncesc deoarece copii nu erau de vina ca noi traim in aceasta societate. Am incercat sa trec peste acest fapt dar nu pot sa iert atata nedreptate si abuz de putere. As dori sa stiu ce pot face? Un avocat mi-a spus ca as putea face plangere penala pentru hartuire, abuz in functie si fals in acte si sa deschid actiune in instanta pentru reancadrare pe postul initial prin anularea deciziei initiale si pentru recuperarea prejudiciului salarial si prejudiciului mora. Avocatii insa costa iar eu in acest moment, abia reusesc sa platesc cheltuielile zilnice. As fi dispusa insa sa cedez ca si onorariu de merit (dupa inchiderea actiunilor) unui avocat ce ar fi deacord sa ma reprezinte pro-bonus in insanta. Sa nu imi dati varianta ca ma pot reprezenta si singura caci am mai fost in instante si stiu ca judecatorii sunt preocupar in astfel de situatii de cunostintele juridice ale celor ce "indraznesc " sa se reprezinte singuri nevrand sau neavand posibilitatea achitarii onorariului unui avocat decat sa fie preocupati de actiune in sine. Astept sfaturile dvs. si daca stiti un avocat sa ar dori sa imi preia cazul in situatia prezentata va voi ramane profund recunoscatoare.
Multumesc din suflet!
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Iulie 2014
fily, utilizator
Cel mai recent răspuns: fily , utilizator 19:08, 28 Iulie 2014
Nu stiu ce sperati sa obtineti printr-o actiune in justitie... e cuvantul dvs. impotriva cuvantului lor.... daca v-ati dat de bunavoie demisia, indiferent de motiv, asta e.... recomandarea mea este sa va concentrati pe un alt job si sa nu pierdeti timp , energie si bani pe ceva ce are sanse mici de reusita.... Aveti 2 copii mici... concentrati-va sa faceti in asa fel sa le fie bine. Acesta e sfatul meu. Va doresc succes.
Plata salariului se dovedeşte prin semnarea statelor de plată, precum şi prin orice alte documente justificative care demonstrează efectuarea plăţii către salariatul îndreptăţit.

Asadar, daca aveti de recuperat drepturi salariale promovati o actiune in instanta.

Dreptul la acţiune cu privire la drepturile salariale, precum şi cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligaţiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.

In litigiile de munca, sarcina probei ii revine angajatorului. acesta va trebui sa dovedeasca ca v-a achitat toate drepturile salariale aferente perioadei lucrate pana la incetarea c.i.m.
Imi cer scuze, dar dincolo de legalitatea/ilegalitatea si moralitatea/imoralitatea sau amoralitatea faptelor povestite nu pot decat sa imi aduc aminte de o gluma : de ce nu se casatoresc angajatii de la stat? - pentru ca sunt toti rude intre ele... Este o adevarata telenovela si cred ca ar trebui sa faceti ce v-a spus si un coleg mai sus: lasati totul in spate si mergeti inainte, relatiile la birou sunt paguboase (emotional si/sau material)...

Poate raspunsul meu nu este chiar ceea ce va ajuta, dar poate ajuta pe altii
Buna ziua

Nu ati inteles. Nu este cuvantul meu contra cuvantului lor. Detin acte din care rezulta ca aceasta actiune a fost premeditata si intentionata. Deciziile au fost semnate abia la sosirea ITM, cartea de munca a fost inchisa la sosirea ITM, actele si documentele adresate mie aveau formula Sef Serviciu nu Sef birou, subalternii mei au fost mutati in alte compartimente nu dati afara, persoana din celalalt post modificat si el de la sef servicu la sef birou era fostul meu prieten, seful de la juridic-resurse umane, cel ce a pus pe hartie dorinta directorului, cel ce ulterior a fost promovat pe postul de director adjunct desi nu detinea nici cunostintele si nici pregatirea necesara nici pe administrativ, nici pe achizitii, nici pe productie spectacole.
Bineinteles ca m-am axat pe alt job ca doar facturile si copii nu se cresc si platesc cu aer dar asta nu inseamna ca cei ce detin puterea pot scapa oricand si oricum de oamenii care ii incomodeaza. Cu aceeasi data de inregistrare exista doua demisii una cf. art.81 si alta refacuta la promisiunea directorului de continuare colaborare pe persoana juridica cu art.55 lit.b)
Dvs. sunteti mediator si va inteleg dar eu am incercat ace3asta mediere timp de un an si jumatate din momentul in care am aflat ceea ce au facut (si implicit am avut dovezile aferente!)
Nu imi consum energia ci adun furie caci nici macar nu si-au cerut scuze sau sa ma anunte din start ca nu mai vor sa colaboram ci pur si simplu directorul mi-a devenit cel mai bun prieten asteptand sa imi expire preavizul apoi a disparut. Incercati sa va puneti in situatia mea si sa considerati ca va solicit serviciile si astfel potate gasiti si alte solutii decat sfaturi off peace.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce atributii are consilierul juridic dintr-o institutie publica? oanaportar oanaportar Buna dimineata ! Directorul institutiei noastre publice a cerut de la Resursele Umane Fisa postului pentru consilierul juridic pentru a vedea ce atributii ... (vezi toată discuția)
Obstructionare in activitatea consilierului juridic azul azul Dragi colegi, de curind am reusit sa ma incadrez, prin concurs, intr-o institutie publica. Insa bucuria a fost de foarte scurta durata, deoarece m-am trezit ... (vezi toată discuția)
Nota de lichidare dragneaiancu dragneaiancu Lucrez la o institutie publica incadrat la achizitii publice si am jumatate de norma si la magazia unitatii. De curand directorul si-a dat demisia si are in ... (vezi toată discuția)