avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 700 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Profesor - meditatii in mod legal - cum?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Profesor - meditatii in mod legal - cum?

Sunt profesor de matematica (angajat la stat) si vreau sa dau si meditatii/lectii particulare in mod legal. Intrebari:

1) Este obligatoriu sa ma inregistrez ca PFA sau m-as putea considera profesie liberala?
2) Ca PFA as putea desfasura meditatiile si la domiciliul meu si la domiciliul elevilor?
3) Daca as avea mai multe locatii (adrese) unde fac lectiile in mod regulat atunci aceste adrese se vor considera puncte de lucru si trebuie inregistrate ca atare?
4) Vreau sa acord meditatii si prin internet. Exista diferente intre folosirea internetului doar ca mijloc de comunicare (mail, mess, tel) si folosirea unui site personal specializat (unde , de exemplu, accesarea unui material sa se plateasca)?

Va multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 1 August 2014
matprof, utilizator
Cel mai recent răspuns: matprof , utilizator 12:42, 1 August 2014
1. Va trebui sa infiintati un PFA, nu puteti functiona sub "umbrela" profesiilor liberale (avocati, notari, arhitecti, traducatori, etc).

2. Da.

3. Locatiile unde veti desfasura activitatea, nu trebuie inregistrate ca puncte de lucru, dar va trebui la infiintarea PFA sa declarati ca activitatea se va desfasura la sediul profesional (acasa) si in afara sediului ( la beneficiari). Aceste lucruri se completeaza pe declaratia model 2.

4. nu cred ca este nicio diferenta.
Va multumesc pentru raspunsuri.

La intrebarea nr. 3 nu ati inteles excat la ce am dorit sa ma refer (sau poate nu am fost eu suficient de explicit). Daca, de exemplu, am o ruda sau un prieten intr-un alt oras si voi face multe lectii si acolo (deci nici la sediu si nici la domiciliul clientilor), cum stau lucrurile?

~ final discuție ~