avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 215 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... refuz concediu de odihna
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

refuz concediu de odihna

Buna ziua.
Sunt in concediu medical din data de 1.04.2009., pe data de 8 05.2009 am fost sa depun la birou ultimul concediu medical si am cerut in scris concediul de odihna aferent anului 2009.
Prin telefon am fost instintata ca nu mi-se aproba concediu numai daca semnez un preaviz de care nu am fost instintata numai astazi.,iar concediul ar trebui sa-l efectuez in timpul preavizului.
In notificarea trimisa(datata di 02.04.2009) pe care am refuzat sa o semnez deoarece eu incep seviciul numai pe 18.05.2009,,se cere inchierea contractului de munca conform art. 64 alin.2 si art. 73.alin. 1.
Am dreptul la concediu?
Beneficez de somaj?
Ce ma sfatuiti?
va multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 20:17, 18 Mai 2009
In perioada de preaviz puteti efectua o parte din concediu,daca vi se acorda. Daca nu , concediul pe anul in curs vi se va plati. Beneficiati de somaj daca aveti un stagiu de cotizare de cel putin 12 luni in ultimii 2 ani.
Trebuie sa vedeti cu ce articol va desface contractul!
articolele isirate mai sus de dumneavoastra nu sunt corecte
Art. 64. - (1) In cazul in care concedierea se dispune pentru motivele prevazute la art. 61 lit. c) si d), precum si in cazul in care contractul individual de munca a incetat de drept in temeiul art. 56 lit. f), angajatorul are obligatia de a-i propune salariatului alte locuri de munca vacante in unitate, compatibile cu pregatirea profesionala sau, dupa caz, cu capacitatea de munca stabilita de medicul de medicina a muncii.
(2) In situatia in care angajatorul nu dispune de locuri de munca vacante potrivit alin. (1), acesta are obligatia de a solicita sprijinul agentiei teritoriale de ocupare a fortei de munca in vederea redistribuirii salariatului, corespunzator pregatirii profesionale si/sau, dupa caz, capacitatii de munca stabilite de medicul de medicina a muncii.

trebuie sa va inceteze cu articolul 61 cu una dintre litere acestuia
Art. 61. - Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care tin de persoana salariatului in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care salariatul a savarsit o abatere grava sau abateri repetate de la regulile de disciplina a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca aplicabil sau regulamentul intern, ca sanctiune disciplinara;
b) in cazul in care salariatul este arestat preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile, in conditiile Codului de procedura penala;
c) in cazul in care, prin decizie a organelor competente de expertiza medicala, se constata inaptitudinea fizica si/sau psihica a salariatului, fapt ce nu permite acestuia sa isi indeplineasca atributiile corespunzatoare locului de munca ocupat;
d) in cazul in care salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat.
e) in cazul in care salariatul indeplineste conditiile de varsta standard si stagiu de cotizare si nu a solicitat pensionarea in conditiile legii.

numai daca va inceteaza contractul cu articolul 61(litera c sau d) veti beneficia de somaj
Pentru a inceta cu articolul 61(c) trebuie decizia medicala pe care nu cred ca o aveti;
pentru a inceta cu articolul 61(d) trebuie sa se intocmeasca o comisie in care se va constata daca mai corespundeti profesional sau nu dumneavoastra avand dreptul de a contesta deciziile obtinute.

In concluzie cred ca se profita de dumneavoatra.
Daca angajatorul vrea sa nu se complice atunci sa va inceteze contractul cu articolul 65(1) desfintarea postului si astfel veti beneficia de somaj (daca aveti stagiul de 12 luni cotizate)

In preavizul pt somaj nu se efectueaza concediul de odihna ci se plateste. Doar in preavizul prin demisie se poate efectua concediul de odihna.
Bafta si aveti grija ce articole semnati, cititi inainte Codul Muncii si vedeti ce spun articolele respective.
Eu va sfatuiesc sa acceptati incetarea contractului doar cu articolul 65(1), nu cu alte articole.
Subscriu la toate cele scrise de lorelayold76.
Ultima modificare: Vineri, 15 Mai 2009
crimson, utilizator
lorelayold76 a scris:

In preavizul pt somaj nu se efectueaza concediul de odihna ci se plateste. Doar in preavizul prin demisie se poate efectua concediul de odihna.
Bafta si aveti grija ce articole semnati, cititi inainte Codul Muncii si vedeti ce spun articolele respective.
Eu va sfatuiesc sa acceptati incetarea contractului doar cu articolul 65(1), nu cu alte articole.

De ce nu se efectueaza concediul de odihna in perioada de preaviz?
Ba se poate efectua concediul de odihna in orice preaviz, conditia fiind sa fie de acord si angajatorul (adica sa il aprobe).

Alte discuții în legătură

Concedii/preaviz calinbbalan calinbbalan Ma adresez in numele unui mare grup de salariati din mai multe categorii de ocupatii: - Ni s-a adus la cunostinta/inminat preavizul de restructurare ... (vezi toată discuția)
Concediere eu123 eu123 Am fost anuntata ca daca nu semnez incetarea colaborarii prin demisie sau cu acordul partilor ma vor concedia pe baza: neindeplinirii targetului semnat (suma ... (vezi toată discuția)
Pot intra in somaj? bogdan_ignat bogdan_ignat buna seara.m-am operat pe 16 iulie de timus(e o poveste mai lunga).in luna august si septembrie am avut concediu medical prin comisie,deoarece am terminat ... (vezi toată discuția)