Va rog sa ma ajutati cu o problema legata de prelungirea termenului de garantie. Am achizitionat un telefon mobil de la o companie de telefonie mobila. Dupa ce am ajuns cu telefonul de 3 ori la service in primele 6 luni de la achizitie, service-ul a decis sa mi se inlocuiasaca telefonul. Vreau sa va intreb daca telefonul pe care il voi primi trebuie sau nu sa fie nou si care va fi perioada lui de garantie? ( Continua doar pana la expirarea termenului de garantie al telefonului anterior sau este de 2 ani din momentul in care preiau noul telefon spre folosire).Unde pot citi prevederile legale care stabilesc aceste lucruri? Va multumesc.
In Legea 449/2003 scrie legat de termenul de garantie: Art. 16
Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Atat, nu scrie despre garantia produselor schimbate iar interpretarea este ca la inlocuirea produsului nu incepe un nou termen de garantie. Unele firme ofera prelungrea garantiei cu perioada cat produsul a stat in service insa o fac pentru ca vor sa isi atraga sau sa isi fidelizeze clientii, nu ca ar fi obligate.
Pana in 2008 scria in Ord. 21/1992: Produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie, care curge de la data preschimbării produsului.
OUG 174/2008 a eliminat acest paragraf.