avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 663 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Achizitionare usa intrare bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Achizitionare usa intrare bloc

Buna ziua!

Rog sa aveti amabilitatea de a ma ajuta cu un raspuns la urmatoarea situatie:
in ce conditii se poate face achizitia unei usi pentru intrarea in bloc?

Caz concret: una dintre vecine (care inteleg ca ar fi si vicepresedinta Asociatiei de Locatari), mi-a adus la cunostinta ca trebuie sa platesc 150 lei pentru ca se doreste schimbarea usii de la intrare. Am intrebat cine a decis acest lucru, cum s-a facut selectia de oferte si de ce nu se ocupa Asociatia de proprietari cu acest aspect (din cate stiu exista un fond care este special destinat reparatiilor si amenajarilor spatiilor comune).
Mi s-a raspuns ca Asociatia nu are bani pentru aceasta usa de la intrare si ca s-a decis (nu mi-a fost clar cine a decis) sa se cumpere aceasta usa (existand deja factura).
Am luat legatura si cu cei de la Asociatia de locatari (respectiv firma care se ocupa de administrarea Asociatiei, dar si cu Presedintele) si dincolo de faptul ca mi s-au dat raspunsuri nefondate din nici un punct de vedere (citez din spusele Presedintelui: "doamna, pe caldurile astea v-ati gasit sa puneti astfel de intrebari?" - am fost apotrofata ca nu vreau sa platesc suma ceruta.

Mentionez ca nu sunt impotriva nici unei modernizari / amenajari care sa sporeasca gradul de civilizatie si confort al imobilului in care locuiesc, dar mi se pare firesc ca acestea sa fie facute corect si din punct de vedere legal si comercial.

Aceasta fiind situatia pe scurt, va rog sa imi oferiti sprijinul pentru a ma lamuri cum se procedeaza din punct de vedere legal cu achizitionarea acestei usi (daca exista vreun cadru legal pentru asa ceva).

Va multumesc anticipat pentru bunavointa si sprijinul acordat!

Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 23:17, 9 August 2014
Calea de acces in condomini reprezinta parte comuna,a carei intretinere si reparatii intra si implica responsabilitatea asociatiei de proprietari
Comitetul executiv prin hotarare a adunarii generale ,prin bugetul de venituri si cheltuieli poate dispune fond la indemana -pentru reparatii de urgenta
Iata ce prevede dispozitia in vigoare
HG nr 1588/2007 ART. 43
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate, în functie de suprafata utila a
apartamentelor si a spatiilor cu alta destinatie decât aceea de locuinta, reprezinta
cheltuielile efectuate pentru administrarea, întretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate în proprietate
comuna.

ART. 44
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu
privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de
întretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica,
modernizare la partile de constructii si instalatii aflate în si pe proprietatea comuna, astfel
cum este descrisa în cartea tehnica a constructiei si în acordul de asociere: subsolul;
conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, încalzire, energie
electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de
instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de
evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele
asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat
al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator,
electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor
asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv
si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte
servicii administrative catre proprietatea comuna.
ART. 22
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare
tehnica, de contabilitate si casierie.

(9) Pentru lucrarile privind proprietatea comuna, administratorul, tinând seama de pret,
durata de executie si calitate, supune spre analiza, selectie de oferte si aprobare comitetului
executiv al asociatiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerintele,

în vederea executarii lucrarilor, conform legislatiei în vigoare, potrivit art. 37 din Legea nr.
230/2007. În caz contrar, cheltuielile nu vor fi acceptate la plata.
Mergeti la asociatie si solicitati sa va incaseze, pe baza de chitanta, suma pentru usa. Asa cum un proprietar vrea sa adune acesti bani, o poate face mai corect si absolut legal asociatia de proprietari. Conform legii 230/2007 asociatia se ocupa de administrarea si intretinerea proprietatii comune, de reparatii...
In mod normal aceasta inlocuire de usa se face de catre asociatie.
Se cauta oferte, se discuta in comitet oferta cea mai avantajoasa, nu neaparat cea mai ieftina, se decide intr-o sedinta a comitetului executiv si factura se plateste din fondul de reparatii.
Daca nu exista fond de reparatii, atunci acea factura se repartizeaza tuturor proprietarilor din scara respectiva, in liste, la rubrica "cheltuieli pe cota-parte indiviza" sau intr-o rubrica speciala de reparatii, cota care revine fiecaruia si care se repartizeaza, asa cum am zis mai sus in functie de cota-parte indiviza (suprafata utila a apartamentului).

Nu se strang bani la usa omului fara a vi se raporta modul cum s-a ajuns la suma care va e ceruta. Si in general se strang bani dupa ce s-a efectuat lucrarea, pana atunci asociatia plateste din casa si recupereaza ulterior de la locatari.
Orice suma pe care o platiti la casieria asociatiei trebuie sa fie afisata pe lista, la avizier si sa va fie incasata contra unei chitante.
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 August 2014
elga50, moderator
Va multumesc tuturor pentru sprijinul si raspunsurile oferite.

S-ar parea ca la situatia prezentata mai sus, sunt singura din bloc care a refuzat sa plateasca in acest fel partea care ar reveni din costul achizitionarii acestei usi...

Nu stiu cum si in ce fel a fost convinsi ceilalti locatari sa plateasca.

Plata prin banca poate fi o modalitate valabila in acest caz (specificand, desigur, pentru ce anume se face plata)?

In alta ordine de idei, exista vreo institutie care supervizeaza/ verifica activitatile financiare ale Asociatiilor de proprietari?

Multumesc inca o data!
Cu consideratie,
Lia
Pai ori platiti la asociatie pe baza de chitanta ori prin banca in contul asociatiei este acelasi lucru, banii tot la asociatie ajung.
Prima "institutie" ce verifica activitatea asociatiei permanent este comisia de cenzori pe care ati ales-o dumneavoastra. O "institutie" mai puternica decat acesta este "adunarea generala".
Din afara asociatiei poate verifica, la cerea dumneavoastra, primaria (prin serviciul asociatii de proprietari), alte organe la care apelati (politie, mediu, sanatate...) sau experti membri ai CECCAR contra cost.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond reparatii cristina1967 cristina1967 Buna ziua, Asociatia noastra de proprietari detine o suma de bani reprezentand chiria de la o antena cosmote, de curand s-a cumparat o alta usa la intrarea ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii asinth asinth Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)
Contributie locatari la reparatiile terasei blocului ContSters310851 ContSters310851 Buna ziua! As dori sa stiu daca asociatia de locatari poate sa-mi impuna, de fapt pe mine m-a pus in fata faptului implinit, sa platesc o anumita suma (cota ... (vezi toată discuția)