Buna ziua. Am o problema destul de mare (in jur de 5000 RON). Am facut comanda de un laptop la un magazin online, si cand mi-a sosit coletul am constatat ca are anumite defecte de fabricatie si functionalitate. Am vrut sa returnez produsul, insa am fost refuzata spunandu-mi reprezentantul societatii de la care am cumparat ca nu pot returna acest produs pentru ca acest drept il au doar persoanele fizice, eu fiind traducator si interpret, si laptopul cumparat pe CUI.
Chiar nu exista nici o lege care sa ne protejeze de asemenea lucruri? Daca aia imi trimiteau pietre in cutie in loc de laptop, ce faceam in cazul asta? Bineinteles ca nu am reusit sa ajung la intelegere amiabila cu ei, raspunsul lor fiind: produsele nu se pot returna decat de persoanele fizice. Trebuie sa existe o lege care sa vina in sprijinul meu, doar ca am tot cautat si nu am gasit. De aceea va cer ajutorul in aceasta problema. va multumesc!
Am uitat sa mentionez ca nu am semnat niciun contract cu ei. Totul s-a facut online, mi-au trimis o factura proforma pe care am achitat-o si mi-au livrat produsul.
PFA-urile nu sunt asimilate consumatorilor - in intelesul legislatiei pentru protectia consumatorilor. In consecinta, se considera ca nu beneficiati de dreptul de retragere si de returnare a produsului, asa cum ar fi beneficiat o persoana fizica.
Chiar daca comanda s-a facut online, trebui sa existe un document pe website - Termeni si Conditii. Acela ar trebui sa fie contractul dvs. cu vanzatorul.