avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Documente necesare angajare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Documente necesare angajare

Bună ziua.

Am rugămintea să mă ajutați cu mai multe detalii legate de documentele pe care un angajator are dreptul dpdv legal să le solicite unui viitor salariat.

Cazul meu este următorul:
- am carte de muncă în care sunt înregistrate detalii legate de locul de muncă până în 2011
- din 2011 - iun 2014 am avut CIM
- în iunie 2014 am deschis un PFA pentru prestarea de servicii către o altă companie
- în sept 2014 urmează să încep activitatea la o nouă companie prin CIM, unde îmi sunt solicitate documentele care atestă vechimea în muncă (copie după carnetul de muncă și/sau copie după adeverințele de vechime)

Întrebarea mea se aplică pentru documentele care trebuie prezentate pentru perioada iunie-aug 2014 în care am prestat servicii ca PFA (Obs! Ca PFA încă nu am ajuns încă să plătesc obligațiile financiare către stat, acestea urmând a fi achitate pe 25 sept 2014)

Mulțumesc
Cel mai recent răspuns: Alex265 , utilizator 17:05, 17 August 2014
In niciun act normativ nu se prevede care sunt actele necesare angajarii.

In principiu, sunt necesare pentru angajare:
- copie B.I/ C.I.
- copie act de studii
- copie certificat casatorie / hotarare de divort
- copie certificat nastere/ copie certificate nastere copii
- declaratie cu persoanele aflate in intretinere, pentru calculul deducerii personala
- certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci.
- pentru unele posturi sunt este necesar si cazierul judiciar....

Vedeti si
www.avocatnet.ro/content/art...

www.avocatnet.ro/content/art...
Ultima modificare: Joi, 14 August 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
@freeelis - Mulțumesc pentru răspunsul foarte rapid!

Documentele care mi-au fost solicitate de către viitorul angajator sunt cele de mai jos:
- CI în original
- Copie a diplomei de licență cu suplimentul matricol / diploma de master
- Cazierul judiciar în original
- Documentele care atestă vechimea în muncă (copie după carnetul de muncă și/sau copie după adeverințele de vechime)

Nu am nimic împotrivă cu furnizarea acestor documente, însă nu știu ce anume trebuie să furnizez pentru perioada iunie-aug 2014 unde am activat ca PFA, colaboratorul fiind altă companie decât cea unde am avut CIM până în iunie 2014.

Întrebari:
1. Noul angajator are dreptul legal de a-mi solicita copie după contractul de prestări servicii dintre PFA - colaborator din iun-aug 2014? --- altă variantă nu văd pentru a-i putea demonstra longevitatea în piața muncii, e foarte posibil să greșesc...
2. Noul angajator are dreptul legal de a solicita fostului angajator (până în iun 2014 ) dovadă care să certifice dacă am prestat servicii pentru acesta? Dacă da, prin ce documente?
3. Există vreo modalitate prin care noul angajator să poată obține informații despre compania cu care am colaborat ca și PFA?

Știu că în REVISAL fiecare companie își gestionează proprii salariați, mă gândesc că doar cei de la Inspectoratul de Muncă ar avea acces la o bază de date completă cu tot istoricul salariaților. Însă în REVISAL, eu aș figura doar până în iun 2014. Greșesc?

Mulțumesc mult pentru clarificări!
Ultima modificare: Joi, 14 August 2014
Alex265, utilizator
In perioada cat ati fost PFA ,nu aveti ce sa prezentati intrucat acea perioada nu constituie vechime in munca daca nu ati avut incheiat c.i.m.

1. Noul angajator are dreptul legal de a-mi solicita copie după contractul de prestări servicii dintre PFA - colaborator din iun-aug 2014? --- altă variantă nu văd pentru a-i putea demonstra longevitatea în pia?a muncii, e foarte posibil să gre?esc...

2. Noul angajator are dreptul legal de a solicita fostului angajator (până în iun 2014 ) dovadă care să certifice dacă am prestat servicii pentru acesta? Dacă da, prin ce documente?


Nu are nicio baza legala de a solicita asa ceva.


3. Există vreo modalitate prin care noul angajator să poată ob?ine informa?ii despre compania cu care am colaborat ca ?i PFA?


Nu exista nicio astfel de modalitate decat daca ii furnizati dvs informatiile sau afla cine a fost cealalta parte contractanta,iar aceasta ii comunica astfel de informatii..

Conform art.29 alin.4 C.mun., angajatorul poate cere informatii in legatura cu persoana care solicita angajarea de la fostii sai angajatori, dar numai cu privire la activitatile indeplinite si la durata angajarii si numai cu incunostintarea prealabila a celui in cauza.
Ultima modificare: Vineri, 15 August 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
@freeelis Vă mulțumesc mult pentru răsunsurile detaliate. O zi frumoasă în continuare!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plecare de la locul de munca (de la patron) prin demisie cretzustancu cretzustancu buna seara va rog sa-mi raspunda cineva la cateva intrebari privind codul muncii: 1 demisia din functia de gestionar (cu contract de munca ) la un magazin ... (vezi toată discuția)
Rectificarea datelor din revisal silvercanine silvercanine Buna ziua,cum se procedeaza in cazul in care am transmis revisal cu date eronate? Am preluat o firma si am introdus datele salariatilor dupa contractul ... (vezi toată discuția)
Angajare salariat la pfa OanaAura OanaAura Buna ziua vreu sa angajez o persoana pe PFA-ul meu. Ce pasi trebuie sa urmez? Am inteles ca trebuie sa merg la ITM si ca imi trebuie neaparat semnatura ... (vezi toată discuția)