avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract RCS / RDS
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract RCS / RDS

Salut,
Am si eu o nedumerire privind legea 161/2010. Inainte de a face contract cu cei de la digi, sunasem la Next-Gen sa ma interesez daca au in zona mea infrastructura si se parea ca nu ar avea (dupa ce am vorbit cu un reprezentant de al lor). Am facut contract la digi, mi s-au instalat toate in vreo 2 zile si ma suna cineva de la Romtelecom (mama Next-Gen-ului) care isi cere scuze pentru colega de la Next si imi face o oferta muult mai buna.
I-am explicat ca este tarziu, ca eu am deja contract si el imi spune despre aceasta lege, cum ca eu am dreptul sa rup contractul cu digi unilateral, fara sa platesc nicio despagubire daca nu au trecut mai mult de 10 zile lucratoare de cand eu am facut contractul.
Este adevarat? As putea face acest lucru fara nicio repercursiune?

Va multumesc de ajutor!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:27, 15 August 2014
Termenul de 10 zile se refera la contractele incheiate la distanta.

Potrivit art. 7 alin. 1 din OG 130/2000, în contractul la distanţă, termenul de denunţare unilaterală a contractului de către consumator este de 10 zile lucratoare. De precizat că nu se suportă penalităţi pentru întârziere la denunţare şi nu se cere „invocarea vreunui motiv".

Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă diferit, în raport de obiectul contractului:

- pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;

- pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.

Termenul de la care curge denunţarea unilaterală a contractului este condiţionat de transmiterea informaţiilor cerute de lege către consumator.

Ati incheiat contractul la distanta? Oricum, studiati prevederile contractuale si vedeti clauzele privitoare la denuntarea unilaterala a contractului.

Ultima modificare: Vineri, 15 August 2014
Cabinet de Avocat Feraru Diana, Avocat
Doamna avocat, vi s-a mai spus ca Ordonanta 130/2000 a fost abogata prin OUG 34/2014, nu urmariti subiectele in care postati?
Va pun link, s-au mai schimbat una-alta:
[ link extern ]


Am facut contract la digi,

Daca l-ati facut la sediul lor nu va mai puteti retrage. Daca l-ati incheiat prin telefon aveti 14 zile de la data acceptului in care il puteti denunta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract vanzare-cumparare online lili_0183 lili_0183 buna ziua,astazi 12.05.2012 am incheiat un contract de vanzare cumparare al unui produs de la firma orin.ro,as vrea sa stiu daca pot sa-l anulez..va ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract romtelecom mariasava mariasava am un contract incheiat cu romtelecom , din vara anului 2012, pe o perioada de 24 luni , acest contract a fost incheiat telefonic , nu am unul si acasa , am ... (vezi toată discuția)
Lege returnare produse maria.z maria.z Buna ziua! Stiu ca exista o lege care vine in ajutorul consumatorului nemultumit de produsul achizitionat si in baza acesteia are posibilitatea returnarii in ... (vezi toată discuția)