avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 902 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema cu o companie de telecomunicatii
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema cu o companie de telecomunicatii

Buna ziua.
In luna aprilie a venit la mine acasa un reprezentant al unei companii de telecomunicatii la care sunt abonat si mi-a propus o varianta de schimbare de servicii si de tarife pe care eu am refuzat-o si nu am semnat niciun contract sau act aditional.
Dupa cateva zile, am observat ca firma de telecomunicatii a facut schimbarea propusa de reprezentant si am anuntat problema la serviciul de relatii cu clientii, unde mi s-a inregistrat o sesizare. Am primit confirmarea faptului ca am facut sesizare prin e-mail.
Timp de 4 luni am sunat de cel putin 15 ori la compania de telecomunicatii ca sa ii intreb de ce nu imi raspund la sesizare si de fiecare data imi spuneau ca sesizarea este in curs de solutionare si mi se va da raspunsul in cel mai scurt timp posibil. Am intrebat care este termenul legal in care se pot solutiona sesizarile si mi s-a spus de fiecare data ca termennul e cel mai scurt timp posibil.
In tot acest timp, serviciile oferite mie de compania de telecomunicatii erau acelea propuse de reprezentant, pe care le-am refuzat. La fel si tarifele.
Acum o saptamana m-am hotarat sa merg in audienta iar reprezentantul firmei care se ocupa cu audienta mi-a spus ca serviciile oferite mi s-au schimbat pentru ca am semnat un act aditional. I-am spus ca nu am semnat nimic si am solicitat sa imi arate ei actul aditional semnat de mine dar mi-a spus ca si la mine acasa a ramas un astfel de act si sa ma uit pe el.
Eu de mai multe ori in aceste 4 luni le-am solicitat sa imi arate contractul sau actul aditional pe care ei sustin ca l-am semnat si nu am primit alt raspuns la sesizare decat cel verbal, ca am actul si acasa si sa ma uit pe el.
Va rog sa imi spuneti, compania de telecomunicatii nu era obligara sa imi dea un raspuns scris in 30 de zile? Am dreptul sa solicit sa vad actul pe care ei sustin ca l-am semnat eu? In cazul in care ei continua sa imi emita facturi si imi cer bani conform unui contract care nu a fost semnat de mine, nu este o fapta penala?
Va multumesc!
Am si eu o situatie similara. Eu am semnat aditionalul prin care ma obligam sa prelungesc contractul pe doi ani si serviciul de cablu (in cazul meu se modifica) iar ei se obligau sa imi dea o tableta in termen de 30 zile. Tableta nu a sosit in 30 zile si dupa inca vreo 2 saptamani a sosit un alt fel de tableta decat aveam eu in aditional. Nu am ridicat-o si le-am solicitat sa imi repuna contractul in starea initiala intrucat nu isi respectasera obligatiile contractuale insa au refuzat sistematic. Acelasi sistem de tip corporatist am intalnit si eu. Sesizarea mea s-a prelungit la 90 de zile iar raspunsul nu mi l-au dat in scris. Au motivat ca nu il da in scris decat deca il solicit ----- alt timp trecut.

In fine eu am reziliat 90% din contract --- mai am pana in septembrie un stick de internet si o termin cu ei.

[Editat - ''lnstitutie romaneasca nenorocita care da raspunsuri nesimtite'' o expresie alcatuita din cuvinte normale din DEX (cum ziceti dvs.) care impreuna formeaza o constructie anormala (asa zice regulamentul). Multumesc pentru intelegere]

Tu esti in situatia "fericita" de a nu fi semnat nimic cu ei. Probabil agentul a semnat in locul tau.
Ultima modificare: Luni, 18 August 2014
Ares-3, moderator
Nu trebuia sa asteptati atatea luni. Cel mai simplu era sa va adresati ANPC, dupa prima luna in care nu ati primit raspuns, aratandu-le e-mailul si vechiul contract.

Daca agentul companiei a semnat in locul dvs, pentru a-si face norma de contracte, este fals si reprezinta infractiune.
[Editat]
@florin1000

Va rog sa imi spuneti, compania de telecomunicatii nu era obligara sa imi dea un raspuns scris in 30 de zile?

Nu, acest termen il au doar institutiile publice (chiar si in cazul lor poate fi prelungit).


Am dreptul sa solicit sa vad actul pe care ei sustin ca l-am semnat eu?

Aveti, dar daca nu vor nu ii puteti obliga. Urmati sfatul de AvTudor_com si faceti-le reclamatie la ANPC.
Solicitati atat revenirea la tariful corect cat si sa vi se restituie sumele platite in plus sau sa va fie luate in considerare ca fiind plata anticipata la actualul abonament.
Aveti un model aici:
www.avocatnet.ro/content/for...

Companiei trimiteti-i un e-mail si anuntati-i ca le-ati facut reclamatie la ANPC pentru ca nu va rezolva solicitarea si mai urmeaza o plangere penala. Eu cred ca vor reactiona mult mai repede, s-ar putea sa le-o ia inainte celor de la ANPC.

Ultima modificare: Luni, 18 August 2014
Ares-3, moderator
Sunt cel care a deschis acest subiect si vreau sa va spun ce s-a mai intamplat pentru ca nu am crezut ca se poate intampla asa ceva.
Azi am fost in audienta la cineva din compania de telecomunicatii si i-am cerut sa imi arate actul aditional sau prelungirea de contract pe care sustin ei ca am semnat-o si pe care le-am cerut sa o vad inca de acum 4 luni. Mi-a adus o fotocopie a unui contract care era completat cu numele meu, cu CNP-ul meu iar in locul unde ar fi trebuit sa semnez era scris de mana numele meu de familie. Eu nu am semnat acolo, nu este aceea semnatura mea, se vede clar faptul ca nu e scrisul meu, nici daca vreau nu pot sa scriu asa. Mai mult decat atat, contractului ii lipseste seria si numarul cartii mele de identitate.
Am incercat sa ii spun reprezentantului companiei de telecomunicatii ca pe contract nu este semnatura mea si vreau sa renunt la prelungirea lui dar mi-a spus ca nu poate sa faca asta pentru ca pentru el acela e un contract semnat care trebuie sa fie continuat.
Am fost la Politie de unde mi s-a spus ca se poate face o plangere penala numai ca daca o incep, cercetarile vor merge pana la capat iar persoana care a facut falsul risca inchisoare sau amenda penala si ma tot gandesc daca nu i-as face un rau mult prea mare.
Pe mine modificarea si prelungirea contractului nu ma afecteaza deloc pentru ca preturile s-au modificat extrem de putin si am primit servicii in plus numai ca ramane problema de principiu asa ca nu stiu daca ar fi bine sa reclam la Politie sau sa las lucrurile asa.
Ce parere aveti? Ce-ar trebui sa fac?
Si cea mai importanta intrebare, daca puteti sa imi raspundeti la ea... Are voie compania de telecomunicatii sa foloseasca acest contract ca fiind unul valid atata timp cat la seria si numarul cartii mele de identitate nu apare nimic? La audienta mi s-a spus ca e facultativ daca sa fie sau nu completate acele lucruri de reprezentant.
Va multumesc!
Ultima modificare: Joi, 21 August 2014
ContSters273796, utilizator
Din pacate ce am intuit s-a adeverit. Din fericire nu aveti obligatii fata de acest contract pentru ca nu este semnat de dumneavoastra. Din nefericire aceasta situatie va produce disconfort (de patru luni incercati sa clarificati lucrurile).

Va intrebati daca sa depuneti o plangere penala?
Va ganditi ca nu ati fost afectat de aceasta prelungire de contract. Totusi ati platit si platiti pentru situatia in care v-a pus o persoana cu care nu aveti nici o legatura. Ati platit prin timp pierdut, prin nervi, frustrari ca nu vi se ofera raspunsuri, dureri de cap etc.

Eu zic ca este o intrebare personala (Ce-ar trebui sa fac?) la care trebuie sa fa oferiti singur un raspuns. Daca ar fi dupa mine asi merge mai departe cu plangerea penala pentru ca este o chestiune destul de grava.

Referitor la ultima intrebare eu cred ca nu are mare importanta seria si nr de CI, pana la urma e trecut CNP-ul dumneavoastra.

Acum ca aveti copia aditionalului si aveti si originalul contractului astfel incat prestatorul poate vedea in mod clar ca exista semnaturi diferite faceti-le plangere la protectia consumatorului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Prelungire contract telefonie mobila guiualina guiualina Buna ziua! Am contract cu un operator de telefonie mobila de 12 ani, 2 numere pe acelasi contract. Acum doresc modificarea tipului de abonament cu unul mai ... (vezi toată discuția)
Atacare clauza 30 de zile. marire abonament. andrei2013 andrei2013 Atacare clauza 30 de zile. De curand dar si in trecut companiile de telecomunicatii au marit unilateral contractele de furnizare servicii ( e.g. au crescut ... (vezi toată discuția)
Nerespectarea tarifului, stipularea in contract a unui numar de telefon ce nu imi apartine si semnatura falsa AlexandraSS AlexandraSS Buna ziua! In urma cu 5 luni am fost contractat la usa de un reprezentant al unei firme de telecomunicatii (mi-a prezentat o oferta cu care am fost de acord) ... (vezi toată discuția)