avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 847 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Salariul membrilor Comitetului executiv al asociatiei ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Salariul membrilor Comitetului executiv al asociatiei de proprietari depaseste limita legala

As dori sa-mi recomandati un model de cerere prin intermediul careia sa pot afla salariile fiecarui membru in parte al Comitetului executiv deoarece la avizierul asociatiei este afisata suma totala a salariilor platite membrilor Comitetului executiv, suma ce cu siguranta depaseste plafonul maxim legal ce se regaseste in"Hotararea pentru aprobarea normelor specifice de functionare ale asociatiilor de proprietari".
Mentionez ca suma este deranjant de mare raportat la grila orientativa din hotararea de mai sus, asa ca as vrea sa aflu cine si in ce masura este responsabil de acest lucru.
Orice sfat cu privire la cum ar trebui actionat in aceasta situatie va fi foarte apreciat. Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 08:43, 24 August 2014
Dar ati citit aceste norme, de ziceti ca indemnizatiile membrilor comitetului executiv depasesc anumite limite?

Puteti scrie o simpla solicitare - cu cuvintele dv. - in care cereti sa vi se specifice, in baza art.10 din Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, care sunt aceste indemnizatii si pentru ce activitati.

Art. 10. - Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Am citit Hotararea consiliului local din Municipiul in care locuiesc, in care este prezentata o grila de salarizare a administratorilor si se specifica cat la suta din aceasta suma ar trebui sa aiba presedintele si cenzorul.
Va multumesc mult pentru raspuns!
In legislatia nationala nu exista nici o limitarea cu privire la cuantumul salariului administratorului ori a indemnizatiilor celor alesi (presedinte, membrii comitetului, membrii comisiei de cenzori).
Daca vreun consiliu local a limitat aceste drepturi inseamna ca a incalcat legisltia. Sau poate ati citit ceva cu titlu de exemplu si nu obligatoriu.
Fiecare asociatie are problemele ei diferite, asociatiile sunt de la 3 apartamente la 500 apartamente, asociatiile pot avea o structura de personal foarte diferita, administratorul poate indeplini una sau toate din cele trei mari atributiuni prevazute de lege (tehnica, contabila, casierie) s.a.m.d.
In functie de modul de tinere a contabilitatii (partida dubla sau simpla) adminstratorul are voie sau nu sa tina si contabilitatea si/sau casieria..
Asa ca eu nu cred ca cineva din afara asociatiei poate fi in masura sa limiteze, sa stabileasca, sa impuna sarcinile si plata acestora. Numai dumneavoastra, membrii asociatiei puteti stabili, puteti sa va gospodariti cu bani mai multi, mai putini sau chiar fara costuri de personal daca munciti neplatit.

Dar ca sa vedem concret, precizati care este acea HCL, ce numar are si ce primarie a dat-o!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cuantum indemnizatie presedinte asoc564gl asoc564gl Exista o reglementare legala cu privirel la salariul presedintelui de asociatie functie de salariul administratorului ? Intr-o discutie avuta cu un jurist, ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)