avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 533 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie crestere copil fara concediu crestere ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie crestere copil fara concediu crestere copil

Lucrez ca liber profesionist, asigurarile sociale imi sunt platite de angajator, mai putin cota de 0.85% care inteleg ca reprezinta o cota specifica concediilor medicale si indemnizatiilor. Contractul meu expira in 04.Octombrie, iar data probabila a nasterii va fi in septembrie. Inteleg ca sunt obligata sa am cel putin 42 zile concediul de lauzie.

1. Unde si cum trebuie sa depun concediul de lauzie in acest caz? La angajator sau la casa de asigurari de sanatate?
2. Cine plateste acest concediu de lauzie?

Multumesc!
Ultima modificare: Marți, 2 Septembrie 2014
N_Adriana, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:58, 3 Septembrie 2014
Ce fel de contract aveti incheiat ?
1. Daca sunteti liber profesionist inseamna ca nu aveti un contract individual de munca ci aveti un contract de colaborare.

2. Deoarece nu a fost platita cota de contributii de 0,85% pentru concedii si indemnizatii (si nici dvs. nu ati avut un contract incheiat cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate pentru plata acestei cote) atunci nu veti putea beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal).

3. In aceasta situatie veti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) incepand cu data nasterii copilului.

4. Dar nu veti putea beneficia de indemnizatie pentru CCC fara sa suspendati orice activitate care va aduce venituri profesionale (din prestarea unei munci).
Ultima modificare: Marți, 2 Septembrie 2014
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Este vorba de conventie civila. Multumesc pentru raspunsuri