Lucrez ca liber profesionist, asigurarile sociale imi sunt platite de angajator, mai putin cota de 0.85% care inteleg ca reprezinta o cota specifica concediilor medicale si indemnizatiilor. Contractul meu expira in 04.Octombrie, iar data probabila a nasterii va fi in septembrie. Inteleg ca sunt obligata sa am cel putin 42 zile concediul de lauzie.
1. Unde si cum trebuie sa depun concediul de lauzie in acest caz? La angajator sau la casa de asigurari de sanatate?
2. Cine plateste acest concediu de lauzie?
1. Daca sunteti liber profesionist inseamna ca nu aveti un contract individual de munca ci aveti un contract de colaborare.
2. Deoarece nu a fost platita cota de contributii de 0,85% pentru concedii si indemnizatii (si nici dvs. nu ati avut un contract incheiat cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate pentru plata acestei cote) atunci nu veti putea beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal).
3. In aceasta situatie veti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) incepand cu data nasterii copilului.
4. Dar nu veti putea beneficia de indemnizatie pentru CCC fara sa suspendati orice activitate care va aduce venituri profesionale (din prestarea unei munci).
Deci eu practic trebuie sa dovedesc ca mi-am incetat activitatea macar 42 zile dupa nastere. Asta o pot face prin depunerea unui concediu la angajator sau pur si simplu prin anularea conventiei civile este sufficient?
1. - In raspunsul anterior v-am spus ca deoarece nu ati platit cota de contributie de 0,85% pentru concedii si indemnizatii nu veti putea beneficia de concediu de maternitate.
- Deci nu puteti beneficia nici de cele 42 de zile de postnatal.
2. - Si va mai spuneam ca in aceasta situatie veti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) incepand cu data nasterii copilului.
- Cu data nasterii copilului veti suspenda si contractul de colaborare pentru beneficia de indemnizatia pentru CCC.