Un client mi-a solicitat prin e-mail un pret pentru un anumit produs, al carui cod l-a trecut in e-mail. Dupa ceva negocieri, am batut palma pe un pret si am comandat la randul meu produsul solicitat de la producator, din afara tarii. Precizez ca produsul a fost fabricat special pentru clientul respectiv in cantitatea solicitata de acesta. Am eliberat factura, care a fost platita inainte de receptionarea produsului de catre client. In momentul in care marfa a ajuns la client, acesta m-a contactat pentru a o returna, intrucat nu era ceea ce dorise. Mai exact, in e-mailul initial trecuse un alt cod. Mentionez ca toate discutiile purtate au fost legate de codul dat de client, eu neavand de unde sa stiu ca nu acela e produsul dorit, practic, de client.
Va rog sa imi spuneti daca sunt obligat sa primesc marfa inapoi, in conditiile in care firma mea nu lucreaza decat pe baza de comenzi si neavand stocuri (practic, o intermediere), iar producatorul nu primeste marfa inapoi, motivat de faptul ca s-a executat comanda conform solicitarii. De asemenea, v-as ruga sa ma ajutati cu indicarea bazei legale (act normativ, articol, etc).
Va multumesc.
Clientul a primit exact ceea ce a solicitat. Daca el a gresit, nu este de vina comerciantul. Nu trebuie invocata in acest caz litera de lege: a primit ceea ce a cerut.
Raspunsul corect dupa parerea mea (si eu am intampinat probleme de genul acesta aducand la comanda diverse pentru clienti care le solicitau ) OUG 34/2014 art.16 lit b care spune ca sunt exceptate de la dreptul de returnare produsele ale caror valoare depinde de fluctuatiile valutare de asemenea este aplicabila si litera C a aceluias articol daca retin bine `` produsele executate la comanda conform specificatiilor transmise de consumator si produsele distrinct personalizate nu se pot returna``
Protectia consumatorului
grf
Buna ziua,
In baza oug 34/ 2014 articolul 16 fiind un magazin online cu lucruri realizate pe comanda in urma conversatiei cu clientul telefonic sau in mail, ... (vezi toată discuția)