Buna ziua, as dori daca se poate sa ma ajutati si pe mine cu unele nelamuriri....va voi detalia situatia mea....sunt eleva la Scoala Postliceala Sanitara Fundeni in ultimul an, cu frecventa la zi, in iulie 2013 m-am angajat la un centru de radiologie si tomografie dentara cu jumatate de norma unde am fost agajata pana in data de 31 iulie 2014 ( a trebuit sa renunt la serviciu din motivul ca era mediu cu radiatii ).
Pe data de 26 iulie 2014 m-am casatorit si sotul meu este angajat...am sunat la casa de asigurari de sanatate unde am intrebat cum pot proceda sa fiu asigurata si mi-au spus ca trebuie sa dau o declaratie ca nu am nici un venit si voi fi coasigurat si prin asta voi beneficia de tot ce beneficiaza un cetatean roman asigurat....dar n-au stiut sa-mi explice cum trebuie sa procedez ca sa primesc concediu pre natal = post natal si indemnizatia aceea de cresterea a copilului....poate ma puteti lamuri dvs ...
Tin sa precizez ca eu sunt in 3 luni:
prima luna: angajata dar si eleva
a doua luna: angajata
a treia luna : casnica
a patra luna: eleva
a cincea luna : eleva dar voi intra si in drepturi de coasigurata
idem pana l noua luni , a trebui sa nasc prin februarie...
Am tot intrebat in stanga in dreapta si am fost informata ca pot beneficia de indemnizatie de crestere a copilului chiar daca nu sunt coasigurata datorita faptului ca sunt eleva ....ideea e ca nu stiu daca este o limita de varsta eu am 26 de ani impliniti...
Mi-as dori foarte mult sa ma lamuriti imi cer mii de scuze daca nu m-am exprimat corect si clar... Multumesc !!!
1. Pentru a beneficia de servicii medicale gratuite puteti sa fiti coasigurata sotului.
2. La locul sau de munca sotul se prezinta cu urmatoarele acte:
-cerere prin care solicita acest sa fiti coasigurata lui la sanatate;
-declaratia data pe propria raspundere precum ca are sotia in intretinere;
-certificatul de casatorie (in copie);
-carte de identitate sotie (in copie);