avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1254 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Confirmare inchidere de cont
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Confirmare inchidere de cont

Buna ziua.
Acum 5 luni tatal meu a decedat, iar eu am primit prin mostenire un debozit legat de un cont. Nu am avut nici o problema cu scoaterea banilor si inchiderea contului.
Problema este ca atunci can am cerut o confirmare de inchidere de cont cei de la banca mi-au luat datele spunandu-mi ca urmeaza sa primesc confirmarea prin posta. Nu am primit nimic, astazi m-am dus din nou si am spus ca daca nu primesc o confirmare o sa le fac o reclamatie. Confirmarea mi-a fost facuta insa pare dubioasa.
Sub un asterix este mentionat urmatorul lucru.
*Scrisoarea si informatiile cuprinse in ea nu reprezinta vreun angajament al Bancii Millenium SA sau a a angajatiilor acesteiafata de client sau orice alte terte parti. Banca nu isi asuma raspunderea si nu va fi tinuta responsabila in nici o sitiuatie pentru eventualele omisiuni sau erori cu privire la informatiile cuprinse in scrisoare sau modul in care acestea vor fi utilizate. Banca nu isi asuma nicio responsabilitate pentru eventuala utilizare ulterioara a acestor informatii.


Eu as incerca sa fac alata confirmare fiindca acesta imi pare cam nula.
Daca insa nu reusesc.. vad ca toate sucursalele evita sa elibereze aceste foi ce as putea sa fac ? Care ar fi demersurile.
Cel mai recent răspuns: Maria Munteanu , Avocat 11:42, 13 Septembrie 2014
buna seara,

In primul rand, condoleante pentru tatal dvs.

In al doilea rand, de regula texte de genul mentionat de dvs mai sus sunt destul de uzitate de catre banci in formularele lor generale, astfel incat poate ar fi bine sa recititi atent la ce paragraf din adresa se refera acel asterisc si daca nu e clar sau se refera exact la confirmarea inchiderii contului, atunci va recomand sa trimiteti o reclamatie la banca, pe email (urmariti sa primiti confirmarea de primire a mesajului de catre banca)/prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire/adresa lasata direct la sediul sucursalei respective (cu confirmare de primire). In acea reclamatie sa precizati ca ati primit adresa de la banca, dar nu va e clar de ce apare acel asterisc + ca doriti un angajament ferm din partea bancii ca acel cont a fost inchis si implicit pe viitor nu veti avea de platit nici un comision suplimentar de nici un fel.

Banca este obligata legal sa va raspunda la reclamatie in maxim 30 de zile.

Daca nu raspunde sau raspunsul nu va convine, puteti face o reclamatie la OPC-ul din raza sediului sucursalei bancii, unde va fost inchis contul, pentru a demara o ancheta. Pentru detalii, vedeti aici, va rog : [ link extern ]

Seara buna si mult succes!
Ultima modificare: Vineri, 12 Septembrie 2014
Maria Munteanu, Avocat
Banca este obligata legal sa va raspunda la reclamatie in maxim 30 de zile.

Nu, banca nu are aceasta obligatie de a va raspunde in termen de 30 de zile, nu e institutie publica si nu se supune legii privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor.
Pe hartia aia daca va scrie ca aveti contul inchis e ok, nu puteau inchide contul daca mai aveati comisioane de platit.
Puteti intreba la o alta agentie la ce se refera paragraful si daca din hartia aia rezulta ca aveti contul inchis sau nu.


Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Septembrie 2014
gi-jane2, moderator
buna ziua,

am impresia ca este vorba de o neintelegere la mijloc :) este evident ca o banca nu este institutie publica, eu nereferiindu-ma la legea privind solutionarea petitiilor, ci la OUG 50/2010 privind creditele de consum, art.42 :

Art. 42
Creditorii iau toate masurile necesare pentru a raspunde la reclamatiile depuse de consumatori in termen de maximum 30 de zile de la inregistrarea acestora si depun diligentele necesare in vederea repararii eventualelor prejudicii cauzate consumatorilor.

zi buna!
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Septembrie 2014
Maria Munteanu, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cont neinchis la cerere Noeme Noeme Buna ziua! In 2010 am deschis un cont pentru drepturi salariale. Dupa ce am primit salariul cu aproximatie 2-3 luni(posibil2011) am fost sa inchid contul ... (vezi toată discuția)
Inchiderea contului - fals in acte cosmin311 cosmin311 Buna ziua! Eu cand eram student la master luam bursa de la facultate pe card. Card-ul pe care l-am primit este de la BRD Calderon. In primul an de master ... (vezi toată discuția)
Asigurare credit -deces movila92 movila92 buna ziua, tata, la data decesului detinea un credit si un card de credit la o banca (rbzr), totodata la aceste produse detinea si polite de asigurare, am ... (vezi toată discuția)