SSM evaluarile la risc , este obligatoriu sa se faca numai de catre evaluatori autorizati ?
Lucratorul desemnat dintr-o societate, daca nu are competenta de evaluator la risc si face evaluarea la risc (ex. la substante chimice), la un control ITM pot sa fie pro
Legea nu prevede ca evalarea riscurilor sa fie facuta de catre persoane autorizate ci doar ca angajatorul sa fie in posesia unei evaluari. Daca lucratorul desemnat stie, se pricepe sa faca evaluarea riscurilor, atunci poate sa o faca fara probleme, ITM nu are ce sa spuna !
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
De regula, in practica, evaluarea de risc/ actualizarea si completarea evaluarii de risc se poate face la nivelul firmei de catre o comisie numita prin decizia scrisa a angajatorului.
Din comisie fac parte: un cadru cu functie de conducere (director tehnic, de exemplu, in cadrul firmei, seful serviciului intern de prevenire si protectie/ lucratorul desemnat cu activitati de prevenire si protectie, conducatorii locurilor de munca, lucratori din cadrul locurilor de munca/ posturilor de lucru in care se evalueaza riscurile profesionale, alti specialisti din cadrul firmei (laborator toxicologie, PSI-SU, mediu, calitate, ISCIR, transporturi, etc.).
Se intocmeste un program pentru desfasurarea activitatii de evaluare a riscurilor, care se aproba de catre angajator.
Materialul final privind evaluarea riscurilor profesioale se semneaza de catre toti membrii comisiei, se analizeaza in organismul tehnic existent la nivelul firmei (conform organigrama) si se aproba de catre angajator. Acest material devine astfel, oficial, la nivelul firmei.