Buna ziua,
Am o firma de cablu tv cu abonati care platesc in avans pe cateva luni si abonati care platesc cu intarziere.
La cei care platesc in avans le tai factura pe cate luni vor sa plateasca.
La cei care platesc cu intarziere le tai factura in momentul in care vin sa plateasca si nu le pun penalitati.
1 Contabilul zice ca trebuie sa tai factura lunar chiar daca nu plateste dar eu nu vreau sa ma incarc si sa platesc la stat pentru o suma pe care nu am incasat-o.
2 Nu inteleg de ce pentru cei care platesc in avans, eu trebuie sa stornez factura si sa le dau factura lunar?
Vreau o mica lamurire daca se poate. Va multumesc!
Veniturile si cheltuielile trebuie inregistrate perioadelor care le apartin.
Daca iti plateste pe un an intreg in ianuarie se procedeaza astfel: TVA se plateste la stat pt toata suma iar baza se imparte la 12 luni si in ianuarie se inregistreaza venitul pe ianuarie restul se inregistreaza la venituri in avans. Veniturile in avans nu intra in calculul impozitului pe profit. In fiecare luna se scoate de la venituri in avans si se trece la venituri suma corespunzatoare acelei luni.
Pt cazul invers ar trebui sa se factureze lunar iar daca societatea este cu TVA la incasare nu ar plati TVA la stat decat cand ar incasa facturile. Trimestrial ar trebui sa se calculeze impozitul pe profit. Daca soc nu este cu TVA la incasare atunci plateste TVA-ul cand il factureaza nu cand il incaseaza.