As avea o intrebare in legatura cu obligatiile pe care le are un angajator asupra unui punct de lucru..mai precis :
-in cazul unui punct de lucru ,o cladire care nu a mai fost folosit de mai bine de 10 ani de zile,reprezentind o centrala termica cu cazane pe abur,se doreste repunerea in functiune.Problema este ca cladirea a fost din cauza geamurilor sparte care lasate ani de zile nereparate,a fost populat de porumbei a caror excremente intr-o grosime semnificativa acopera totul,lesurile pasarilor,a rozatoarelor prezente peste tot sub cazane,peste tot.stim f.bine ce boli sint transmise de aceste pasari. Acum conducerea doreste ca personalul muncitor sa efectueze curatirea cladirii,continuind cu punerea in functiune a cazanelor(lipsa autorizatie iscir)...cind lesurile pasarilor,rozatoarelor sint prezente care la caldura se descompun se usuca creind o atmosfera de nesuportat.Dealtfel si acum in cladire domina un miros de nesuportat.
Ce pot sa faca personalul muncitor in acest caz?
Va multumesc mult pentru raspuns !
Angajatorul trebuie sa asigure echipament individual de protectie pentru lucratori (salopeta tip costum, cizme, manusi de protectie, inclusiv masca pentru protectie respiratorie), unelte pentru lucru (lopeti, maturi, etc.), materiale pentru dezinsectie si dezinfectie (cloramina, detergent, etc.), carucioare de transport, materiale igienico-sanitare de uz personal (sapun, prosop, pasta de dinti, perie de unghii si perie pentru baie).
Lucratorii trebuie sa aiba aviz medical - APT, de la medicul specialist de medicina muncii cu care firma are incheiat contract de prestari servicii medicale, pentru efectuarea unor activitati de genul celor mentionate.
Inainte de inceperea lucrului, angajatorul trebuie sa intocmeasca instructiuni proprii ssm pentru activitatea de curatare, igienizare, dezinsectie si dezinfectie si sa instruiasca lucratorii asupra activitatii speciale pe care o vor desfasura si asupra materialelor periculoase (inflamabile, explozive, caustice, toxice, etc.) folosite. Instruirea se va mentiona distinct in fisa individuala de instruire ssm la rubrica instruire periodica.
Inainte de repunerea in functiune a centralei termice, angajatorul trebuie sa-si reinoiasca/ sa completeze pentru noul punct de lucru - autorizatia de functionare dpvd ssm, autorizatia sanitara, autorizatia psi-su si autorizatia de mediu, sa obtina autorizatiile ISCIR pentru cazane. Pentru repunerea in functiune, angajatorul trebuie sa respecte toate prevederile din Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, aprobate prin HG nr. 1091/ 2006.
Legile iscir
mirage08
Buna ziua ! As avea o intrebare: in cadrul unei centrale termice care este numarul de personal care trebuie sa deserveasca un cazan conform regulamentului ... (vezi toată discuția)