Buna ziua! Cum se calculeaza concediu medical.Eu sunt insarcinata si de la 1 sept sunt in concediu medical toata luna septembrie si as vrea sa stiu cum se calcueaza salariul pe luna septembrie.Am minimul pe luna adica 900 ron pe contract. Va rog sa ma ajutati si pe mine .Va multumesc!
Banii pentru concediile medicale nu se platesc separat de alte venituri realizate. Daca aveti trecute in contrcat ca zile de plata datele de 30 si 15, atunci asa trebuie sa va plateasca si firma.
Nu inteleg: ce notificare de plata trebuie sa faceti? Salariul se plateste la datele stabilite in CIM, nu sunt necesare notificari de plata.
Refuza sa imi dea banii la data scrisa in contract si ma pune sa fac notificare de plata in care are termen 15 zile sa imi dea banii.Maine pe 30 depun notificare de plata sa imi dea banii pe luna septembrie.Mai am o colega in aceeasi situatie ca mine si tot asa face si ea.Multumesc!
1. OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate prevede :
Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
.....
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre:
a) angajator, cel mai târziu odatã cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectivã, pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;
… Art. 47
...
(2) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, sãvârşite prin încãlcarea obligaţiilor prevãzute la art. 36 alin.(3):
a) refuzul nejustificat de platã a indemnizaţiilor;
b) calculul şi plata eronatã a indemnizaţiilor;
... Art. 48 - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 47 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cele prevãzute la alin. (1) şi (2), cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei;