avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1092 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Incetare plata pensie
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Incetare plata pensie

In conditiile in care mi se retin din salariu 33% reprezentand pensie pt doi copii majori, la implinirea varstei de 26 de ani a unuia dintre ei trebuie sa depun eu ceva hartii la angajator sau inceteaza de la sine plata pentru copilul respectiv? Pentru celalalt voi plati in continuare 16,5% sau 25 %? Mentionez ca ambii copii sunt studenti.
Multumesc
Depuneti la angajator si la executor dovada implinirii varstei de 26 de ani de catre unul. Veti plati 25% pentru celalalt copil.
1. Pentru copilul major aflat in continuarea studiilor care implineste 26 de ani, obligatia de plata inceteaza de drept la implinirea varstei de 26 de ani, prin urmare angajatorul trebuie sa sisteze poprirea venitului pentru acesta.
Se poate formula o eventuala cerere insotita de certificatul de nastere al copilului.

2.Pentru celalalt copil major aflat in continuarea studilor ( dupa ce fratele sau implineste 26 de ani), venitul va fi poprit in continuare in acelasi procent de 16.5% pana cand printr-o alta hotarare de majorare pensie ( promovata de acesta) va fi majorat procentul de la 16.5% la 25 % ( procent maximal)
Daca doriti sa va ajutati copilul si totodata sa evitati ulterior promovarea unei actiuni si plata unor eventuale cheltuieli de judecata, puteti sa achitati acestuia prin mandat postal cu confirmare de primire, diferenta de 8.5 % din venitul dvs., facand o precizare in acest sens pe mandat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Incetarea pensiei alimentare Daniel1971 Daniel1971 Buna ziua. Am o intrebare daca ma puteti ajuta. Sunt divortat din 2003 si instanta a dispus plata unei pensii de intretinere in procent de 25% din salariu ... (vezi toată discuția)