avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 935 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Camera de supraveghere montata in curte comuna fara ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Camera de supraveghere montata in curte comuna fara acordul tuturor, folosita pt a acuza pe nedrept in zgarierea unei masini

Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati si pe mine in legatura cu o situatie legata de o filmare realizata cu o camera de supraveghere ce surprinde o curte comuna.
Cel care a montat camera nu a cerut acordul tuturor locatarilor, motivand ca o foloseste pentru a se proteja de hotii care i-au spart apartamentul de mai multe ori.
Recent, masina unui vecin a fost zgariata, domnul cu camera i-a inmanat filmul, si au invinovatit o cunostinta din bloc, doar pt ca aparea pe film langa masina, desi nu se vedea clar daca o zgarie. (garantez ca persoana este nevinovata). Probabil ca era nevoie de un tap ispasitor ca sa plateasca pentru ce au facut altii.
Ce se poate face in aceasta situatie? Are dreptul Politia sa foloseasca acel film drept dovada? Vecinul avea dreptul sa ceara filmarea?
Va multumesc antipcipat, apreciez orice raspuns.
Dupa cum am spus in mesajul pe care l-ati citat integral, iti asumi ca in locuri publice sa nu-ti cada ciorapii sau mucii, nu ziceam asa? Eu de-aia nu mi-am scos cheile in spatele blocului in ziua cu pricina, am sunat la interfonul unei vecine. :)

Apropo, este impotriva regulamentului de postare sa citam integral mesaje care pot fi vizibile deasupra, pe aceeasi pagina.
nimeni nu tine cu lupul domnilor , dar cred ca ati uitat ca si dumneavoastra ati fost deacord , si ati votat constitutia si legile conforme . acum ce faceti , nu va convine ?!!!

drept urmare....ai voie sa filmezi hotul si sa-l predai politiei , dar nu ai dreptul sa ma filmezi pe mine care vin pe la amanta . caci ...in aceasta cauza , daca se afla secretul meu , vom merge in instanta , si promit ca-l lecuiesc pe cel cu camerele de filmat .
in casa fiecaruia , face ce vrea...poate sa se filmeze dezbracat in baie , la bucatarie(tot dezbracat)...dar in locuri publice ...cu scuzele de rigoare, domnilor avocati care ati luat parte la discutie, cred ca incitati problema , dar sunteti pe linga lege.
facem pariu ca nu ati avea placere sa fiti filmati, si cu siguranta ati lua masuri.
in concluzie , doar 2 utilizatori din cei care au postat aici , stiu ce inseamna intimitate , si care este diferenta dintre ISO , si placerea de a filma in parcarea blocului .
din acest motiv am invocat societatile de paza , protectie si ...MONITORIZARE .
am luat cu copy/paste , intreg "discursul" referitor la problema dumneavoastra , asa ca v-as ruga pe toti participantii la discutie sa analizati , si apoi trageti concluzii .

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal



Decizie nr.52/2012 privind prelucrarea datelor cu caracter personal prin utilizarea mijloacelor de supraveghere video



Publicată în M.Of. nr. 389 din 11.06.2012


în vederea asigurării unei protecții eficiente a drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor fizice, în special a dreptului la protecția datelor cu caracter personal, statuat de art. 16 al Tratatului privind funcționarea Uniunii Europene,


întrucât utilizarea tehnicilor pentru captarea, transmiterea, manipularea, înregistrarea, stocarea sau comunicarea datelor constituite din imagini privind persoanele fizice reprezintă operațiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, în conformitate cu paragraful (14) din preambulul Directivei 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, corelate cu dispozițiile Convenției nr. 108/1981 a Consiliului Europei,


luând în considerare documentele emise la nivelul Grupului de Lucru Art. 29 și al altor organisme europene în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video, în care se subliniază potențialele riscuri referitoare la respectarea dreptului la viață privată și a dreptului la protecția datelor cu caracter personal, precum și necesitatea respectării principiului proporționalității datelor prelucrate raportat la scopul propus,


având în vedere că utilizarea mijloacelor de supraveghere video poate aduce atingere dreptului la viață privată al individului, consfințit de art. 26 din Constituția României, republicată,


luând în considerare dispozițiile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, referitoare la necesitatea respectării demnității angajatului și informarea corectă cu privire la condițiile de muncă, precum și pe cele referitoare la sănătatea și securitatea în muncă,


având în vedere dispozițiile art. 3 lit. a) din Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare, care definesc datele cu caracter personal ca fiind orice informații referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă,


luând în considerare prevederile art. 3 lit. b) din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, care stabilesc faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal este orice operațiune sau set de operațiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea către terți prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea,


având în vedere regulile generale privind prelucrarea datelor personale, potrivit cărora datele cu caracter personal destinate a face obiectul unei prelucrări trebuie să fie prelucrate cu bună-credință și în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, colectate în scopuri determinate, legitime și explicite, adecvate, pertinente și neexcesive față de scopul în care sunt colectate și ulterior prelucrate, exacte și, dacă este cazul, actualizate, stocate într-o formă care să permită identificarea persoanelor vizate strict pe durata necesară realizării scopurilor în care datele sunt prelucrate,


luând în considerare extinderea accentuată în societatea contemporană a utilizării sistemelor de supraveghere video în spațiile publice și private, destinate prevenirii săvârșirii de fapte de natură a aduce atingere persoanelor fizice, bunurilor și proprietăților publice ori private,
raportat la dezvoltarea sistemelor tehnologice de supraveghere prin utilizarea de camere de supraveghere video, de natură a aduce atingere drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor fizice, prin utilizarea nelegitimă, neadecvată sau excesivă a acestora,


remarcând faptul că numeroase entități publice sau private au început să utilizeze frecvent sisteme de supraveghere video, în principal, pentru a controla deplasarea persoanelor și a bunurilor, precum și accesul în anumite spații,


având în vedere că anumite entități publice sau private utilizează sisteme de supraveghere video, în mod excesiv, atât pentru a controla accesul angajaților la locul de muncă, cât și pentru a monitoriza corectitudinea și eficiența activității desfășurate de aceștia, ceea ce poate aduce atingere vieții private a acestora,


având în vedere necesitatea stabilirii de către operator a unor măsuri adecvate pentru asigurarea exercitării drepturilor persoanelor ale căror date cu caracter personal sunt supuse prelucrării prin mijloace de supraveghere video, raportat la natura datelor prelucrate și scopul prelucrării acestora,
luând în considerare responsabilitatea legală a operatorilor de a asigura informarea persoanelor vizate cu privire la faptul că în anumite spații se realizează monitorizarea prin mijloace de supraveghere video,


pentru a clarifica modalitatea de aplicare a regulilor generale de prelucrare a datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video, precum și pentru a evita producerea unor abuzuri în activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video, care pot afecta viața privată a unui număr semnificativ de persoane fizice,


ținând cont de dispozițiile Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 301/2012,
având în vedere dispozițiile referitoare la prelucrarea imaginii din reglementările legale în domeniul audiovizualului,


văzând Referatul de aprobare nr. 21 din 28 martie 2012 al Serviciului control operatori din cadrul Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, referitor la propunerea emiterii unei decizii privind prelucrarea datelor cu caracter personal prin utilizarea mijloacelor de supraveghere video,


în temeiul prevederilor art. 3 alin. (5) și (6) din Legea nr. 102/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu modificările ulterioare, și ale art. 6 alin. (2) lit. b) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, aprobat prin Hotărârea Biroului permanent al Senatului nr. 16/2005, cu modificările și completările ulterioare,


președintele Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal emite următoarea decizie:


Art. 1
(1) Colectarea, înregistrarea, stocarea, utilizarea, transmiterea, dezvăluirea sau orice alte operațiuni de prelucrare a imaginilor prin mijloace de supraveghere video, care permit identificarea directă sau indirectă a persoanelor fizice, reprezintă operațiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal ce intră sub incidența prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Imaginile referitoare la persoane identificate sau identificabile, prelucrate prin mijloace de supraveghere video, pot constitui date cu caracter personal:
a) chiar dacă nu sunt asociate cu datele de identitate ale persoanei; sau
b) chiar dacă nu conțin imaginea persoanei filmate, ci alte informații de natură să conducă la identificarea acesteia (de exemplu: numărul de înmatriculare al vehiculului).
(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică indiferent de suportul utilizat pentru prelucrare, de tehnica utilizată sau de tipul de echipament.


Art. 2
Instalarea și utilizarea sub aspect tehnic a echipamentelor și elementelor componente ale sistemului de supraveghere video se realizează în conformitate cu reglementările legale în vigoare.


Art. 3
Prelucrarea datelor cu caracter personal prin utilizarea sistemelor de supraveghere video se efectuează cu respectarea regulilor generale prevăzute la art. 4 din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, în special a principiului proporționalității scopului.


Art. 4
Supravegherea video poate fi efectuată, în principal, în următoarele scopuri:
a) prevenirea și combaterea săvârșirii infracțiunilor;
b) supravegherea traficului rutier și constatarea încălcării regulilor de circulație rutieră;
c) asigurarea pazei și protecției persoanelor, bunurilor și valorilor, a imobilelor și a instalațiilor de utilitate publică, precum și a împrejmuirilor afectate acestora;
d) îndeplinirea unor măsuri de interes public sau exercitarea prerogativelor de autoritate publică;
e) realizarea unor interese legitime, cu condiția să nu se prejudicieze drepturile și libertățile fundamentale sau interesul persoanelor vizate.


Art. 5
(1) Supravegherea video poate fi efectuată în locuri și spații deschise sau destinate publicului, inclusiv pe căile publice de acces de pe domeniul public sau privat, în condițiile prevăzute de lege.
(2) Camerele de supraveghere video se montează în locuri vizibile.
(3) Este interzisă utilizarea mijloacelor de supraveghere video ascunse, cu excepția situațiilor prevăzute de lege.
(4) Este interzisă prelucrarea datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video în spații în care se impune asigurarea intimității persoanelor, cum ar fi: cabine de probă, vestiare, cabine de duș, toalete și alte locații similare.


Art. 6
Prelucrarea datelor cu caracter personal prin utilizarea sistemelor de supraveghere video se efectuează cu consimțământul expres și neechivoc al persoanei vizate sau în cazurile prevăzute la art. 5 alin. (2) din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.


Art. 7
Prelucrarea datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video, exclusiv în legătură cu originea rasială sau etnică, convingerile politice, religioase ori filozofice, apartenența sindicală, starea de sănătate și viața sexuală, este interzisă, cu excepția cazurilor prevăzute expres de lege.


Art. 8
(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajaților prin mijloace de supraveghere video este permisă pentru îndeplinirea unor obligații legale exprese sau în temeiul unui interes legitim, cu respectarea drepturilor persoanelor angajate, în special a informării prealabile a acestora.
(2) în situația în care nu sunt aplicabile prevederile alin. (1), prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajaților prin mijloace de supraveghere video nu se poate efectua decât pe baza consimțământului expres și liber exprimat al acestora, cu respectarea drepturilor persoanelor angajate, în special a informării prealabile a acestora.
(3) Nu este permisă prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajaților prin mijloace de supraveghere video în interiorul birourilor unde aceștia își desfășoară activitatea la locul de muncă, cu excepția situațiilor prevăzute expres de lege sau a avizului Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.


Art. 9
Prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorilor prin mijloace de supraveghere video, inclusiv dezvăluirea acestora, este permisă cu acordul expres al reprezentantului legal sau în situațiile prevăzute la art. 5 alin. (2) din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea drepturilor acestora, în special a informării prealabile.


Art. 10
(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video, inclusiv dezvăluirea acestora, efectuată exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, se realizează cu respectarea condițiilor stabilite de Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.
(2) în situația prevăzută la alin. (1), dacă datele au fost făcute publice în mod manifest de către persoana vizată sau sunt strâns legate de calitatea de persoană publică a persoanei vizate ori de caracterul public al faptelor în care este implicată, devin incidente prevederile art. 11 din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorilor prin mijloace de supraveghere video, efectuată exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, se poate realiza numai cu protejarea vieții private a acestora, potrivit Legii nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, precum și reglementărilor legale incidente.


Art. 11
(1) Operatorii care prelucrează date cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video sunt obligați să furnizeze informațiile prevăzute la art. 12 alin. (1) din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu privire la:
a) existența sistemului de supraveghere video și scopul prelucrării datelor prin astfel de mijloace;
b) identitatea operatorului;
c) existența înregistrării imaginilor și categoriile de destinatari ai acestora;
d) drepturile persoanelor vizate și modul de exercitare a acestora.
(2) Informațiile prevăzute la alin. (1) trebuie aduse la cunoștința persoanelor vizate, în mod clar și permanent. Existența sistemului de supraveghere video va fi semnalată prin intermediul unei pictograme care să conțină o imagine reprezentativă cu vizibilitate suficientă și poziționată la o distanță rezonabilă de locurile unde sunt amplasate echipamentele de supraveghere video.


Art. 12
(1) Persoanele vizate beneficiază de dreptul de informare, dreptul de acces la date, dreptul de intervenție asupra datelor, dreptul de opoziție, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale și dreptul de a se adresa justiției, care se exercită în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.
(2) în cazul activităților de prevenire, cercetare și reprimare a infracțiunilor și de menținere a ordinii publice, precum și al altor activități desfășurate în domeniul dreptului penal, sunt aplicabile prevederile art. 16 din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.


Art. 13
(1) Operatorii sunt obligați să adopte măsurile de securitate tehnice și organizatorice necesare pentru protejarea datelor cu caracter personal în condițiile art. 19 și 20 din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video nu se poate realiza decât de persoanele autorizate de către operator.
(3) Persoanele prevăzute la alin. (2) trebuie să fie instruite de operator cu privire la legislația referitoare la protecția datelor cu caracter personal și sunt obligate să se supună acesteia.


Art. 14
(1) Durata de stocare a datelor obținute prin intermediul sistemului de supraveghere video trebuie să fie proporțională cu scopul pentru care se prelucrează datele, dar nu mai mare de 30 de zile, cu excepția situațiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate.
(2) La expirarea termenului stabilit de operator în condițiile alin. (1), înregistrările se distrug sau se șterg, după caz, în funcție de suportul pe care s-au stocat.


Art. 15
(1) Prelucrarea datelor personale prin sisteme de supraveghere video, inclusiv transferul acestora într-un stat terț, trebuie notificată Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal anterior începerii prelucrării, cu excepția situațiilor care intră sub incidența deciziilor președintelui acestei autorități privind cazurile în care nu este necesară notificarea.
(2) în situația în care devin aplicabile dispozițiile Deciziei președintelui Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal nr. 11/2009 privind stabilirea categoriilor de operațiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, susceptibile de a prezenta riscuri speciale pentru drepturile și libertățile persoanelor, notificarea se efectuează în termenul stabilit la art. 2 al acesteia.


Art. 16
încălcarea dispozițiilor prezentei decizii atrage răspunderea contravențională, potrivit Legii nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare, dacă fapta nu este săvârșită în astfel de condiții încât să constituie infracțiune.


Art. 17
(1) Prevederile prezentei decizii nu se aplică prelucrărilor de date cu caracter personal prin mijloace de supraveghere video efectuate în cadrul activităților prevăzute la art. 2 alin. (7) din Legea nr. 677/2001, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Prevederile prezentei decizii nu se aplică prelucrărilor de date cu caracter personal, prin mijloace de supraveghere video, efectuate de persoanele fizice exclusiv pentru uzul lor personal, dacă datele în cauză nu sunt destinate a fi dezvăluite.


Art. 18
Prezenta decizie nu aduce atingere altor dispoziții legale în vigoare referitoare la utilizarea mijloacelor de supraveghere video.


Art. 19
(1) Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, operatorii de date cu caracter personal care prelucrează date dintre cele prevăzute la art. 1 vor efectua demersurile necesare pentru respectarea dispozițiilor acesteia.






Ultima modificare: Miercuri, 8 Octombrie 2014
ContSters324606, utilizator

deci, am voie sa te filmez, non-stop...atat in spatiul meu privat cat si pe spatiul public
de ce fac asta?---->preventiv, pentru propria protectie!
ce nu am voie?---->sa ma folosesc de inregistrari(audio/video) pt avantaj ilicit, santaj, bla-bla...
cu alte cuvinte, daca te surprind pe camera ca umblii cu amante, ma poti da in judecata linistit, ca vei pierde lejer; daca te santajez, atunci ai castig de cauza
oricum, legea nu e completa, e interpretabila si chiar si pt politisti e greu sa o interpreteze
cel mai bun exemplu , este cel cu laptele alaturat documentelor cu caracter penal sau civil , din diplomatul de piele , transportat manual de care o persoana cu un statut, fiind in acceasi masura un aparator al legilor din Romania.
dar fiecare intelege ce doreste ca-i prieste ,si se simte bine asa !
daca luam in calcul viceversa , sigur o sa fiti deacord cu punctul meu de vedere .
Regret sa va spun, separatistul, insa in in conditii de aparare/protectie, paza, supraVEGHERE A infractionalitatii stradale si nu numai, este in perfect acord cu legea 677/2001 sa face aceste inregistrari.
Adica da, si dv. puteti fi inregistrat mergand la amanta asa cum si eu pot fi inregistrata cu laptele-n poseta.

Totusi, de ce spuneam ca trebuie sa stii despre asta, pentru ca este una dintre cerintele legii 677, sa cunosti ca ti s-au preluat anumite date si sa poti interveni in ele.
Adica daca azi dv. intrati in blopcul cu supraveghere video al amantei, maine puteti solicita celor ce stocheaza imaginile sa va fie sterse orice indicii/date care pot duce la identificarea dv. si/sau a masinii dv. etc.
In cazul in care operatorul observa ca sunteti in desfasurarea unei infractiuni in filmare, poate sesiza politia.
Totusi, in caz contrar, si dv. scapati cu amanta si eu cu laptele.

Va spun ca si in domeniul public, camerele sunt anuntate, sunt afise ori inscriptii pentru cazurile cand camerele nu sunt la vedere. Exista o cerinta ca ele sa fie la vedere tocmai pentru ca este nevoie ca trecatorul sa fie instiintat, sa cunoasca stocarea datelor sale personale.
Asta desi se cunoaste, asa cum spuneam in mesajele anterioare, ca atunci cand esti in spatiul public poti fi surprins de multi ochi care stau dupa ciorapi, amante sau bidoane cu lapte. Dar da, si acolo, camerele instalate trebuie sa indeplineasca anumite cerinte si nu atat ca ele inregistreaza, ci pentru a ne asigura ca nu suntem victimele unui santaj; adica nu captarea e teama cea mai mare, si prelucrarea ulterioara a datelor, scoaterea de filmulete cu ciorapi, lapte si amante, mixate/prelucrate/animate si puse pe muzica buna etc.

Alte discuții în legătură

Hotarare asociatie proprietari versus lege Neiyre Neiyre Adunarea generala a decis cu majoritate de voturi montarea unor camere de supraveghere la intrare si la la et 10. Exista insa 2 proprietari care nu sunt de ... (vezi toată discuția)
Publicarea de poze cu mine online, fara permisiunea mea almaxwell almaxwell Buna ziua, Am fost intr-un restaurant si am lasat un review despre serviciile acestora, online. Proprietarul, pentru a-si demonstra punctul de vedere, a ... (vezi toată discuția)
Legal - sistem supraveghere video firma, accesul directorului prin telefon mi_prejmer_sc mi_prejmer_sc Siguranta la locul de munca inseamna si supraveghere video. Dar in ce lege pot gasi : managerul institutiei are \\"voie\\" sa aiba acces permanent,prin soft ... (vezi toată discuția)