avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 319 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs

Stiu ca s-a mai vorbit acest subiect, dar am ceva intrebari diferite.

In cursul zilei de ieri am achizitionat un telefon mobil, odata cu el am incheiat si un contract de telefonie pe o perioada de 2 ani, totul s-a intamplat prin telefon, iar telefonul + contractul mi-au fost virate prin curier... bun pana aici toate bune, dar pe parcusul zilei de azi utilizand telefonul mi-am dat seama ca la banii lui nu este tocmai ce mi-am dorit....
1) pt a returna produsul trebuie sa-l returnez exact in ambalajul lui initial? Vreau sa zic ca e posibil sa fi aruncat spre ex pungulita in care era incarcatorul.
2) contractul nu a fost incheiat pe numele meu, desi eu am fost cel care a negociat prin telefon contractul si a primit telefonul, asta insemna ca doar titularul contractului il poate rezilia si returna produsul?

Ultima modificare: Marți, 7 Octombrie 2014
Filip Alexandru, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:30, 8 Octombrie 2014
Da, titularul contractului trebuie sa notifice vânzătorul in scris si sa trimită coltul retur. Mai bine citește politica de retur al site-ului poate merge si fără notificare - vezi Emag.
Cauta și tu o pungulița asemănătoare dacă nu mai găsești punga originala.
Multi uita sa te informeze de art 7, OG 130/2000 .

APITOLUL II
Dreptul de denuntare unilaterala a contractului
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.
Ultima modificare: Marți, 7 Octombrie 2014
terentetalharu, utilizator
OG 130/2000 a fost abrogata la intrarea in vigoare a OUG 34/2014, termenul de retragere din contract este acum de 14 zile de la data la care a ajuns contractul la dvs. (Art. 9).

Trebuie sa informati comerciantul despre decizia de retragere / reziliere a contractului si trebuie sa puteti dovedi ca ati facut-o; eu as zice ca atunci cand sunati sa va notati data, ora si numele operatorului cu care vorbiti. Daca nu intelegeti cum a spus ca il cheama mai intrebati o data.

Daca pe site nu scrie ca firma suporta cheltuielile de retur, acele costuri vor cadea in sarcina dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract rcs / rds maryus66 maryus66 Salut, Am si eu o nedumerire privind legea 161/2010. Inainte de a face contract cu cei de la digi, sunasem la Next-Gen sa ma interesez daca au in zona mea ... (vezi toată discuția)
Comert online aartist aartist BUNA ZIUA, VA ROG SA-MI SPUNETI DACA IN CAZUL ACHIZITIONARII DE PE INTERNET A UNEI CARTI, BROSURI, LUCRARI AM DREPTUL DE A DENUNTA UNILATERAL CONTRACTUL DE ... (vezi toată discuția)
Comanda electrocasnice - returnare produs claudiui claudiui Buna ziua, Am facut o comanda care a fost si livrata Sambata 2 februarie. Comanda continea mai multe produse iar eu vreau sa returnez unul. Este vorba ... (vezi toată discuția)