Bună ziua !
Sunt petent, într-un dosar în faza de cercetare penală.
În aflarea prejudiciului pe care îl înregistrez, din neplata de diferențe salariale, către mine, de lung timp, - vreau să depun solicitarea de expertiză contabilă.
Îmi este clar, în vederea calculării datei de început a intervalului de plată, a diferenței de salariu neplătit mie, este de trei ani, înnaintea datei de depunere a plângerii mele, penale.
Dar,
1. pot propune parchetului, tema expertizei contabile, cu obiectivele care sunt relevante pentru mine ? În ce temei legal ?
2. ce dată trebuie reținută ca limită - de expertul contabil, - în calculul plății datorate mie, de angajatorul meu, care, nu mi-a făcut plata salariului, după concedierea abuzivă a mea, - el fiind solvabil și neîncepându-se urmărirea penală, a sa. În ce temei legal ?
3. pot fi chemat să fiu consultat pe diferite aspecte, de expertul contabil, la realizarea calculului efectiv ? În ce temei legal ?
4. îmi poate elibera parchetul care cercetează plângerea mea penală, copie de pe această expertiză contabilă ? În ce temei legal ?
Daca a fost vorba de o concediere abuziva, si neplata salariilor,de ce nu ati contestat in instanta civila,puteti cere si expertiza contabila unde depuneti obiective ,din cate stiu termenul maxim ptr expertiza poate fi 30 de zile dar daca expertul considera ca nu ii este suficient poate cere un alt termen ptr finalizarea raportului,tot din cate stiu daca din cercetari asupra dosarului civil apar elemente care duc la infractiuni se sesizeaza catre organele de cercetare penala si procesul civil se suspenda pana la definitivarea cercetarilor penale..repet: din cate stiu
Stimate Domn,”psh”, întrebarea / speța, este alta !