Bună ziua !
Stimați forumiști, am nevoie de un sfat al ”unui pățit” sau... de mai multe opinii pentru situația în care mă aflu : angajatorul meu, imediat după semnarea C.I.M., mi-a reţinut înscrisul C.I.M. în original, în vederea înregistrării lui, la I.T.M., situație nerealizată.
Am depus plângere penală, împotriva acestui angajator, în prezent în faza de cercetare penală.
Întrebare :
- În absenţa înscrisului C.I.M. original, semnat de ambele părţi, de angajatorul meu şi de mine, salariat, - dar neînregistrat la ITM, neînmânat mie, angajat/salariat, în dovedirea prejudiciului direct, creat mie, - mi se poate aproba de parchet, cererea de efectuare de expertiză contabilă, - considerându-se salariul brut, stipulat în textul C.I.M., nesemnat de părți, pentru a fi considerat ca început de dovadă scrisă, coroborată cu proba cu martori, cu proba cu alte înscrisuri doveditoare a prestării activităților mele, în serviciul acestui angajator ?
Daca ati formulat o plangere penala, trebuia sa anexati documente. Ce documente ati anexat, daca nu ati avut niciun exemplar de CIM. De regula, cand se semneaza un document intre parti, fiecare parte retine un exemplar.
CIM se inregistreaza electronic, in REVISAL. De ce ar fi avut nevoie angajatorul de ambele exemplare ?
Puteti solicita o expertiza tehnica judiciara in specialitatea resurse umane (pentru a se stabili termenii angajarii dvs.) si alta in specialitatea contabila pentru a se stabili eventualul prejudiciu.
Va contraziceti ? Mentionati, citez: " .... - considerându-se salariul brut, stipulat în textul C.I.M., nesemnat de părți, pentru a fi considerat ca început de dovadă scrisă, ..." Ori ati semnat, ori nu ati semnat un CIM ?
Puteti nominaliza martori (cu acceptul acestora) si anexa la dosarul cauzei orice document care sa va sustina punctul de vedere. Toate documentele trebuie sa fie acceptate de catre procurorul de caz.