avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 616 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Probleme cu demisia
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Probleme cu demisia

Buna ziua, sunt student la facultatea de construcii anul 4 , m.am angajat la o firma din Berceni "Agafia" pe data de 22.09.2014, mi s.a facut un contract de angajare dupa 3 zile de munca la firma respectiva printre care a fost si un anume document "DEMISIE IN ALB'' pe care trebuia sa o semnam odata cu contractul, iar dupa 3-4 saptamani de munca am fost sunat de la firma respactiva ca "am fost dat afara de catre angajator" fara a primi nici un ban pentru munca prestata, fiind anul 4 m.a angajat ca muncitor necalificat doar cu o copie de buletin, salariul din contract a fost de 900 de lei iar cel declarat verbal era de 1400 lei. Ce pot sa fac pentru a primi un venit pe ceea ce am muncit? Multumesc !
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:17, 15 Octombrie 2014
Art.40 alin.2 C.mun.:
(2) Angajatorului in revin, in principal, urmatoarele obligatii:
....
c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;
....

Prin urmare, neplata drepturilor salariale poate face obiectul :
- unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social

In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata salariului, neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimnetare, neacordarea reapausului saptamanal etc.

ITM-ul va constata incalcarea legislatiei muncii si va putea sanctiona cu avertisment sau cu amenda pe angajator, dar nu-l poate obliga pe angajator sa va plateasca salariile restante.