avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 616 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Probleme cu demisia
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Probleme cu demisia

Buna ziua, sunt student la facultatea de construcii anul 4 , m.am angajat la o firma din Berceni "Agafia" pe data de 22.09.2014, mi s.a facut un contract de angajare dupa 3 zile de munca la firma respectiva printre care a fost si un anume document "DEMISIE IN ALB'' pe care trebuia sa o semnam odata cu contractul, iar dupa 3-4 saptamani de munca am fost sunat de la firma respactiva ca "am fost dat afara de catre angajator" fara a primi nici un ban pentru munca prestata, fiind anul 4 m.a angajat ca muncitor necalificat doar cu o copie de buletin, salariul din contract a fost de 900 de lei iar cel declarat verbal era de 1400 lei. Ce pot sa fac pentru a primi un venit pe ceea ce am muncit? Multumesc !
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:17, 15 Octombrie 2014
Art.40 alin.2 C.mun.:
(2) Angajatorului in revin, in principal, urmatoarele obligatii:
....
c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;
....

Prin urmare, neplata drepturilor salariale poate face obiectul :
- unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social

In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata salariului, neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimnetare, neacordarea reapausului saptamanal etc.

ITM-ul va constata incalcarea legislatiei muncii si va putea sanctiona cu avertisment sau cu amenda pe angajator, dar nu-l poate obliga pe angajator sa va plateasca salariile restante.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

- unei actiuni in instanta la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca.
Singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator este instanta de judecata. Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu sau locul de munca , in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va plateasca salariile. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.

- unei proceduri de mediere.
Medierea conflictelor de munca poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala (dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri).
Pentru medierea conflictelor individuale de munca sunt aplicabile prevederile art. 73 alin. (2) din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare. ( art. 178 (2) din Legea 62/2001 a Dialogului social).
ma ingrijoreaza demisia semnata odata cu contractul de munca, am fost azi la ITM si a zis ca aceasta demisie e o problema ! daca fac o sesizare catre DNA de cele intamplate in legatura cu conditiile de plata, cu demisia si cu modul de lucru ma ajuta cu ceva?
DNA-ul nu are competenta in acest sens.

Legat de demisie : "Salariatul care accepta semnarea unui astfel de document expunandu-se riscului de a nu mai beneficia de protectia oferita de legislatia muncii in ceea ce priveste incetarea contractului individual de munca.
Demisia in alb completata de catre salariat va conduce nu la o concediere a salariatului, ci la o incetare a contractului de munca din initiativa lucratorului, angajatorul evitand astfel formalismul impus de lege, dar si riscurile pe care le presupune un proces cu salariatul sau. De exemplu, un salariat care a semnat o demisie in alb nu va mai fi cercetat disciplinar si concediat pentru abaterile savarsite ci, angajatorul folosindu-se de demisia semnata de catre lucrator va inceta raporturile de munca in baza acestui document.

Demersurile in instanta pentru anularea unei decizii de incetare a raporturilor de munca in baza unei demisii sunt anevoiase si presupun, pentru un minim de reusita, dovedirea vicierii consimtamantului, respectiv faptul ca demisia folosita de catre angajator a fost obtinuta de catre acesta in conditii nelegale si nu reprezinta vointa reala a salariatului. Cu alte cuvinte, va trebui demonstrata intocmirea demisiei la o data anterioara datei mentionate in cuprinsul documentului, lucru anevoios din punct de vedere practic."
([ link extern ] )
si alta problema este ca la mine prima zi de munca a fost pe 22.09.2014 iar pe contract a modificat ziua, contracul a fost facut dupa o saptamana de munca cu data de 26.09.2014 si cu incepere de munca pe data de 29.10.2014, in contract erau trecute 8 ore de munca iar noi lucram 11 ore pe zi dintre care aveam o ora pauza si ne obliga sa lucram si sambata ceea ce in contract nu specifica, sa nu mai vorbesc ca de echipament de munca nu aveam, abia dupa ce au murit 2 oameni a venit sa semnam protectia muncii dar fara a ne oferi echipamentul necesar( casca de protectie, uniforme, ochelari... etc)
alylucy97 a scris:

si alta problema este ca la mine prima zi de munca a fost pe 22.09.2014 iar pe contract a modificat ziua, contracul a fost facut dupa o saptamana de munca cu data de 26.09.2014 si cu incepere de munca pe data de 29.10.2014, ...

29.10.2014 este o data viitoare si , prin urmare, dvs munciti la negru in prezent ?

Alte discuții în legătură

Obligarea de a-mi da demisia danny20164 danny20164 In urma unor discutii cu angajatorul am fost obligat in luna apriliie 2012 ( in calitate de angajat) sa-mi cer demisia.Nu am fost de acord si nu am semnat ... (vezi toată discuția)
Drepturi salariale michat michat Buna ziua, pe data de 17 ianuarie mi-am dat demisia de la locul de munca. (Institutie bugetara).Precizez ca nu am avut preaviz. As dori, daca se poate, sa imi ... (vezi toată discuția)
Incetare raporturi de munca in perioada de proba 01mihai 01mihai Buna seara! Ma confrunt cu o speta si sper sa primesc ceva sfaturi aici. La inceputul lunii in curs, m-am angajat la o firma cu un contract pe perioada ... (vezi toată discuția)