Buna ziua.
Doresc sa ma consult cu un cenzor care administreaza o asociatie de proprietari.De curand am fost numit presedintele comisiei de cenzori in asociatia blocului de domiciliu.In urma unui control de la Primarie ,s-a constatat ca exista nereguli privind activitatea comisiei de cenzori. La sfarsitul acestei luni trebuie sa verific actele . Ma intereseaza strict ce anume trebuie sa verific ,avand in vedere ca exista o firma care efectueaza contabilitatea asociatiei. Am extras de pe net atributiile unui cenzor impreuna cu reglementarile legale am vizualizat si un tip de raport in urma unor verificari.Primaria a impus un registru special care trebuie completat de catre cenzori. Doresc sa ma informez cu privire la periodicitatea rapoartelor intocmite si evident alte detalii semnificative pentru aceasta activitate.Multumesc.
Conform legii 230 Art. 33, lit. d prevede :
"cel puţin o dată pe an, întocmeşte şi prezintă adunării generale rapoarte asupra activităţii sale şi asupra gestiunii asociaţiei de proprietari, propunând măsuri."
Nu exista periodicitate de realizare raport al cenzorului/comisiei de cenzori asupra activitatii asociatiei de proprietari,raportul putand fi facut oricand se solicita sau se impune
Raportul comisiei de cenzori va contine observatiile si rezultatele activitatii de control a comisiei asupra documentelor ale activitatilor financiare si de gestiune ale asociatiei.
Comisia raporteaza daca au fost constatate abateri de la legislatia in vigoare,in ceea ce priveste activitatea financiara si de gestiune, daca si cum au fost puse in aplicare recomandarile sale si modul in care personalul cu responsabilitati in gestiunea financiara si-a imbunatatit performanta