avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1841 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Patronul refuza sa-mi dea Cartea de munca si ma ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Patronul refuza sa-mi dea Cartea de munca si ma santajeaza

Sunt angajat (inginer) la o firma privata de 2 ani si jumatate. Mi-am gasit un loc de munca mai bine platit, in specialitatea mea. Acum 4 zile mi-am dat demisia in scris, urmand ca in 15 zile calendaristice sa plec. Patronul ma santajeaza ca nu imi da Cartea de munca daca nu semnez un contract de confidentialitate (acum in perioada de preaviz !?! ) care sa prevada imposibilitatea de a ma angaja la alta firma "concurenta" din domeniu. Teoretic toate firmele din domeniu sunt "concurente", acest lucru insemnand practic sa-mi anuleze diploma si sa nu pot profesa in domeniu. Este legal sa ma oblige prin santaj sa semnez acest contract de confidentialitate acum ? Am o vechime in munca de 20 de ani si de asa un abuz nu am mai pomenit ! Mentionez ca am cererea de demisie cu nr. de inregistrare si este aprobata si semnata de patron, care este dir. general al firmei. Mai mentionez ca la angajare (acum 2 ani si jumatate) nu am semnat nici un contract de fidelitate sau confidentialitate. Ce ma sfatuiti sa fac in conditiile in care nu imi da cartea de munca? Ma poate obliga sa semnez inainte sa plec un contract (clauza) de confidentialitate, prin santaj? Cum pot in conditiile de mai sus sa-mi recuperez Cartea de munca si sa am lichidarea facuta ? Cum pot contracara acest abuz din partea patronului ? Va rog sa ma ajutati, astept raspunsurile si sugestiile dvs. cat mai urgent posibil !
Cel mai recent răspuns: amda , utilizator 16:10, 4 August 2005