Acceptand premisa ca e normal ca in cadrul unui bloc de apartamente, cheltuielile comune (incalzire scara blocului, iluminat scara blocului, reparatii acoperis, etc.) sunt normale si trebuie impartite intre locatarii imobilului.
Intrebarea mea este legata de cheltuielile aferente locurilor dedicate strict anumitor persoane, precum este parcarea. Eu nu am acces in parcare, nu beneficiez de aceasta, dar in "nota de plata" pe care o primesc de la firma de facility management gasesc cheltuieli aferente reparatiilor de incalzire pentru aceasta parcare. Este normal ca aceasta cheltuiala sa fie impartita cu toti locatarii, ori ar trebui impartita numai intre cei ce beneficiaza de parcare ?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri argumentate.
Presupun ca exista un contract incheiat cu firma in cauza. Daca in contract scrie ca suportati si costurile pentru intretinerea parcarii, atunci trebuie sa platiti..E simplu.Cititi contractul :rtfm:
De 2 ani de cand locuiesc in acest imobil, nu am semnat nimic. Se preiau oare obligatiile pentru care a semnat fostul proprietar ? Nu ar fi corect. Poate sunt anumite aspecte / clauze in acel contract, cu care eu nu as fi de acord.
Totusi, de principiu, nu este corect. Nu este o parte comuna, a tuturor locatarilor, ci doar a celor care au cumparat locuri de parcare, la parterul blocului. Este un spatiu in care noi, cei care nu avem locuri de parcare, nu avem acces si nici nu ne dorim.
Sesizati oficial reprezentantul legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui de asociatie sa dispuna masurile necesare,astfel incat sa se calculeze cotele reale si legale pentru spatiile efectiv utilizate
Multumesc pentru raspuns. Aveti idee ce temei legal reglementeaza aceasta problema ?
Ar putea fi incadrat la art.654, alineatul (2) al Noului Cod Civil ?
Art. 654
Cheltuielile legate de întreţinerea, repararea şi exploatarea părţilor comune
(1) În lipsa unor prevederi legale sau înţelegeri contrare, fiecare coproprietar suportă cheltuielile legate de întreţinerea, repararea şi exploatarea părţilor comune, în proporţie cu cota sa parte.
(2) Cu toate acestea, cheltuielile legate de părţile comune folosite exclusiv de către unii dintre coproprietari cad în sarcina acestora din urmă.
Repartizarea cheltuielilor in asociatiile de proprietari se face conform Legii 230/2007 si HG 1588/2007 ce stabileste normele de aplicare a legii.
Citind aceste reglementari va puteti lamuri cu multe aspecte privind repartizarea cheltuielilor dar e bine sa intrebati administratorul asociatiei dumneavoastra despre incalzirea garajelor. Cunoscand legislatia si primind explicatia administratorului, puteti stabili daca se procedeaza legal sau nu cu aceste cheltuieli.
Va astepatam cu explicatia administratorului.