Astazi am aflat, in luna octombrie ,ca blocul nostru a fost debransat de la caldura din cauza unui restantier.Blocul are apa calda iar pe parcursul verii nu am primit nici o informare de la termica ca blocul nu va avea caldura iarna aceasta. In bloc sunt si apartamente cu centrala dau au ramas si cateva apartamente la incalzirea orasului.
Ce se poate face ca sa fie debransat doar cel cu datorii.Va rog sa imi spuneti ce se poate face, deoarece acuma nici nu te mai lasa sa pui centrala.
Va multumesc.
Situatia se poate remedia daca reprezentantul legal al asociatiei de proprietari isi asuma responsabilitatea sa incheie angajament de plata cu furnizorul de utilitati
Conditionat de valoarea debitului,presedintelle de asociatie poate dispune masura achitarii acestuia,pentru a asigura fluenta furnizarii agentului termic,ulterior urmand sa demareze procedura de recuperare debit de la restantier
Este un abuz din partea firmei de termoficare. Daca nu inteleg de buna-voie sa va rebranseze, singura solutie este sa dati in judecata firma de termoficare, sa-i oblige sa va rebranseze pentru ca dvs ati fost debransat in mod abuziv, din moment ce aveati datoriile platite la zi.
Si pentru ca un proces este de durata, pana la solutionarea acestuia, puteti solicita pe cale de ordonanta presedintiala sa va rebranseze, avand in vedere faptul ca deja a venit vremea rece.
Furnizorul are contract cu asociatia de proprietari, nu cu proprietarii, asa ca se debranseaza blocul, nu unul sau altul dintre proprietari.
Furnizorul nu are niciun fel de amestec in felul in care asociatia isi repartizeaza costurile, cum si le recupereaza. Furnizorul pretinde beneficiarului-asociatie sa-si indeplineasca obligatiile din contract.
Asa incat un proprietar, oricare ar fi el, nu poate actiona furnizorul in judecata.
Vom merge luni la asociatie sa vedem ce putem face.Nu cunosc legislatia in ceea ce priveste modul in care firma de termoficare debranseaza un bloc de la caldura la inceputul iernii. Intrebarea mea este daca ei nu trebuie sa comunice inainte , sa lase o informare la scara blocului ca ei se hotarasc ca anul asta blocul nu mai beneficiaza de caldura ca sa am timp sa ma debransez de la ei si sa imi pun centrala.
Cu siguranta conducerea asociatiei a fost instiintata din timp. Acum ati aflat dvs., desi debitul asociatiei trebuie sa fie mult mai vechi si probleme trebuie sa fi existat de mai mult timp, din moment ce mare parte dintre dvs. si-au montat centrale.
Cu siguranta restantierii au acumulat datoriile in timp, iar asociatia nu a luat masuri pentru recuperarea lor, iar acum sufera si cei care si-au achitat intretinerea la timp.
Ce poate face Conducerea?
1. Semneaza un protocol cu Radet-ul prin care se obliga la plata datoriilor esalonat, protocol pe care va trebui sa-l respecte, in caz contrar va veti afla in aceesi situatie;
2. Achita deschiderea/ rebransarea apei calde/ caldurii (o taxa de aprox. 80-90 lei pentru serviciu debransat);
3. Deschide actiune in instanta pentru recuperarea debitelor restantierilor catre asociatie.
In mod normal ar trebui sa va suparati pe cel/ cei care decid distribuirea incasarilor catre terti (conducerea asociatiei) si nu pe Radet. Orice furnizor actioneaza in acelasi mod, doar ca acestia si-au primit banii la timp.
Debransare radet
ilione
Este obligatoriu proiectul de debransare RADET in conditiile in care blocul a fost debransat pentru neplata facturilor la 1 martie ? Exista o lege sau un ... (vezi toată discuția)
Autodebransare
Stefan Banica
Buna seara,
Am si eu o intrebare pentru un avocat si anume :daca sunt cu plata intretinerii la zi insa sunt restantieri in bloc iar din cauza asta in bloc ... (vezi toată discuția)