avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 875 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... STRESS AUDITIV
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

STRESS AUDITIV

Salut,
imi poate spune cineva in ce act normativ pot gasi informatii despre normarea muncii in conditii de stress auditiv?
Mentionez ca locul de munca este intr-un call-center, iar programul de lucru este de 8ore/zi.
Stiu ca in Franta au un prog de 7,5 ore/zi si destul de multe zile libere de concediu suplimentare.
Va multumesc anticipat pt raspunsurile dvs.
Buna ziua,
Eu am gasit o prevedere referitoare la zgomot in Ordinul comun nr. 508/2002 si 933/2002 privind aprobarea Normelor General de protectia muncii. Din pacate, continutul acestor norme nu este publicat in Monitorul Oficial. Le puteti obtine de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. Bucureşti. Va sfatuiesc sa studiati capitolul VII referitor la zgomot, tabelul 15, din capitolul respectiv, sa vedeti unde v-ati putea incadra.
Nu exista date legislative referitoare la programul de lucru al unui call center.
Exista o prevedere legislativa conform careia pentru cei care utilizeaza calculatorul de-a lungul orelor de lucru se acorda o pauza (fie la o ora, fie una mai lunga la 2 ore).

Stress auditiv nu cred ca exista intr-un call center atata vreme cat ceea ce percepe urechea angajatului este o voce umana care nici atunci cand tipa nu ajunge la limita max admisibila de zgomot. Organul suprasolicitat intr-un call center il reprezinta corzile vocale. Acestea trebuie protejate (similar cantareti, profesori).
Programele reduse de care ai auzit au fost obtinute in urma unor masuratori specifice (zgomot, suprasolicitare vizuala, suprasolicitare vocala, interpretari medicale pe baze statistice, integrarea tuturor datelor cu ajutorul unui psiholog) sustinute de sindicate si negociate apoi cu conducerea companiilor respective. Normele de munca mai prevad, de asemenea, pauzele fiziologice necesare unui om (care se acorda tot cam la doua ore de munca). Judecand matematic, la 8 ore de munca ai minim 3 pauze a cate minim 10 minute. Asta face exact jumatatea de ora in minus de care mentionai in mesajul tau. Aceasta normare a muncii este cunoscuta de orice persoana care a studiat in scoala managementul sau psihologia sau sociologia sau orice jurist specialist pe dreptul muncii.

Sper ca ti-am putut oferi niste info ajutatoare. Daca mai pot lamuri cu ceva, te rog sa imi spui.

Mirela
Cele mai competente relatii le poti primi de la un cabinet de medicina muncii (sau cabinet de medicina intreprinderii). Se pot face si determinari ale parametrilor zgomotului (intensitate, timp de expunere, etc. etc.) si incadrare in nomenclatoare. Numai de la aceste date si de la recomandarea medicului de specialitate poti porni spre revendicarea drepturilor de protectie sau recompensa. Altfel, te invarti in cercul datului cu parerea, care este de obicei unul vicios.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Spor de lucru in call center dunare dunare Buna ziua, lucrez inr-un call center si am program de 8 ore/zi la casca. Doresc sa stiu daca exista o prevedere legala pentru acordarea unui spor la salariu ... (vezi toată discuția)
Diferenta intre incadrare la cod caen 8220 si cod caen 4132 ContSters303335 ContSters303335 Buna ziua, Imi puteti spune si mie care ar fi avantajele si dezavantajele unui angajat care in mod normal din munca pe care o face ar fi incadrat la cod ... (vezi toată discuția)
Operator call center Silentios1 Silentios1 Buna seara, Am căutat dar nu am reușit să găsesc o încadrarea corectă a postului de operator call center. O să vă dau detalii despre postul respectiv ... (vezi toată discuția)