Buna ziua,
lucrez inr-un call center si am program de 8 ore/zi la casca. Doresc sa stiu daca exista o prevedere legala pentru acordarea unui spor la salariu pentru stressul auditiv si daca firma ar trebui sa includa si un control ORL pentru acest post.
Mentionez ca lucrez pt o firma mixta si munca se desfasoara in totalitate intr-o limba straina.
De asemenea, firma nu ne-a acordat angajarea confor titulaturii corespondente din firma mama, motivind ca in nomenclatorul roman nu exista posturi pentru activitatea de call center, incadrarea fiind de functionar.
Multumnesc
1. Va recomand sa consultati medicul de medicina muncii care are in supraveghere unitatea dvs.
2. Acesta va poate spune daca e nevoie de un control ORL sau de alta natura.
3. Contractul colectiv de munca unic la nivel national (CCMUNN) pe anii 2007-2010 precizeaza:
Art.41 (5) Prin contractul colectiv de munca la nivel de ramura, grupuri de unitati si unitati pot fi negociate si alte categorii de sporuri (spor de izolare, spor pentru folosirea unei limbi straine, daca aceasta nu este cuprinsa in obligatiile postului etc.).
4. Nu cunosc organizarea angajatorului dvs. (aveti sindicat sau nu, aveti CCM la nivel de unitate, aveti Regulament intern?)
5. Problemele ridicate de dvs. ar trebui sa fie prevazute in CCM si/sau in Regulamentul intern.