avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi

Marți, 18 februarie, are loc evenimentul: Procedura de negociere colectivă de la A la Z. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Detasare Franta-nelamuriri
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Detasare Franta-nelamuriri

Seara buna!
De circa un an si jumatate lucrez ca detasat in Franta,domeniu constructii.Stiu ca sunt multi altii in situatia mea,asa ca ,poate,aici gasim un raspuns concret,nu legi alambicate.Situatia e urmatoarea:in acest an si jumatate nu am primit niciodata un fluturas de salariu,sau orice altceva asemanator.Ba mai mult,desi am semnat un contract unde este scris negru pe alb ca voi fi platit la ora,mi s-a sugerat ca de fapt sunt platit cu o diurna si ca numarul orelor de munca chiar nu conteaza.Cum pot face sa dezleg enigma?Sa ma adresez autoritatilor din Franta sau din tara?Pentru ca pe langa lipsa fluturasului,exista si lipsa zilelor libere legale(zilele libere din Franta sunt pentru francezi,nu pentru romani,cele libere in Romania nu conteaza aici-nu am avut NICIODATA zi libera platita!) si chiar lipseste plata concediului de odihna.In concediul de asta vara nu am fost platit,de parca as fi fost in concediu fara plata!Cu cei din tara si cu patronul francez am incercat sa discut,fara succes,Amandoi se pricep de minune sa evite raspunsul.Ce ma sfatuiti sa fac?Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:20, 29 Octombrie 2014
Dvs. beneficiati de detasare transfrontaliera, contractul de munca pe care il aveti cu angajatorul din Romania, care a dispus detasarea in Franta este mentinut activ, salariul a ramas in plata la angajatorul care a dispus detasarea si aveti formularul A1 care este valabil initial 2 ani.
Pentru emiterea unui certificat formular A1 autoritațile romane solicita dovada existenței unui contract de munca nesuspendat in Romania.