Ceea ce dvs. doriti sa faceti este caracteristic agentilor de munca temporara si este reglementata de Codul muncii (art. 88 - art. 102) si de HG 1256/2011 privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara.
Sistemul prin agent de munca temporara implica o relatie tringhiulara ce se creeaza intre angajat, angajator si utilizator. Durata maxima este de 12 luni, cu posibilitate de prelungire cu inca cel mult 6 luni.
In cadrul acestei relatii se incheie doua contracte:
- contractul de munca temporara incheiat intre agentul de munca temporara si salariat.
- contractul de punere la dispozitie incheiat intre agentul de munca temporara si utilizator.
Salariatul temporar beneficiază de salariu plătit de către agentul de muncă temporară, pe durata efectuării propriu-zise a misiunii. Nivelul salariului nu poate fi inferior celui pe care îl primeşte un salariat al utilizatorului cu atribuţii similare de serviciu.
Neexecutarea obligaţiei agentului de muncă temporară privind plata salariului şi achitarea contribuţiilor şi impozitelor în termen de 15 zile calendaristice de la data la care aceasta a devenit scadentă şi exigibilă, aceste obligaţii vor fi suportate de către utilizator, în baza solicitării salariatului temporar.
In momentul în care salariatul se află între două misiuni, acesta este la dispoziţia angajatorului (agentul de muncă temporară) şi beneficiază de un salariu plătit de agent, ce nu poate fi mai mic decât salariul minim brut pe ţară.
La încetarea misiunii, salariatul temporar poate încheia un contract individual de muncă cu utilizatorul. Asta inseamna ca utilizatorul (adica cel la care salariatul este trimis in misiune) poate aprecia daca nu cumva ar fi mai rentabil sa-l angajeze direct pe cetatean.
Cu diurna nu veti face minuni, deoarece legiuitorul a reglementat dreptul la diurna (indemnizatie de deplasare) numai pe durata delegarii si detasarii (art. 44 alin. (2) si art. 46 alin. (4) din Codul muncii, republicat). Insa, in cazul agentului de munca temporara aceste prevederi NU se aplica.
Apoi, potrivit reglementarilor fiscale (art. 55 alin. (4) lit. g) si art. 296 ^15 lit. g) din Legea 571/2003 - Codul fiscal) nu intra in baza de calcul al impozitului si al contributiilor sociale sumele primite de angajati pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare a indemnizatiei primite pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului. Astfel, eventualele sume acordate salariatului temporar cu titlu de diurna vor fi impozitate si vor intra si in baza de calcul al contributiilor sociale.
Recent, cam acum o luna, cei de la Antifrauda au verificat o serie de firme care asigurau angajatilor trimisi temporar in state UE doar salariul minim pe economie romanesc, diferenta fiind acoperita cu diurne grase, dar ilegale, deoarece nu se impozitau. Scandalul este mare.
Asa ca, inainte de a demara, informati-va.
Numai bine.