In luna august 2014 m-am trezit cu o factura lunara de servicii telefonie mobila in valoare de cca 600roni. Am solicitat detalii la furnizor si am primit raspuns ca am avut trafic de net peste ce era in prevazut in abonament. Dupa lungi discutii nu am reusit sa obtin de la ei dovada ca intr-adevar eu am intrat pe net si am consumat mai mult decat era in abonament. Furnizorul sustine ca nu are acces la site-urile si descararile de pe net utilizate de mine...Am facut sesizare la ANPC si am primit un raspuns surprinzator dupa 45 de zile de la depunerea sesizarii: "Instanta de judecata prin numirea unui expert tehnic judiciar poate decide". In urma cu cateva zile am primit prin posta o notificare de la Cyclex in care ma someaza sa achit restanta in data de 21nov sau ma dau in judecata.
In concluzie va rog sa ma ajutati cu parerea dvs:
1. este normal ca eu, consumator, sa nu primesc lamuriri daca intr-adevar am consumat ceea ce sustine furnizorul de servicii?
2. este normal ca ANPC sa ma tina 45 de zile pentru un raspuns ciudat?!
3. ce presupune decizia unui expert tehnic judiciar? Sa inteleg ca trebuie sa dau in judecata furnizorul? Am sanse sa castig sau sa ma las calcata in picioare si sa dau bani tuturor celor care suna la usa?
Trebuie sa deschideti actiune in instanta impotriva firmei furnizoare de servicii de telefonie si sa solicitati instantei, sa aprobe efectuarea unei expertize tehnice judiciare in specializarea retele si software de telecomunicatii.
Expertul tehnic judiciar va convoca partile in proces, pentru efectuarea expertizei si in cadrul raportului de expertiza va da raspuns la obiectivele fixate de catre instanta de judecata, iar in concluzii poate stabili daca puteati consuma sau nu minutele facturate de catre firma de telefonie mobila.
Raspunsul ANPC a fost probabil in termen (30 de zile de la inregistrarea sesizarii dvs.) si v-a dat un raspuns coerent, referitor la ceea ce trebuie sa intreprindeti in continuare.
Firma de telefomie trebuie sa va puna la dispozitie un extras al convorbirilor/ accesarilor/ descarcarilor, etc. efectuate de dvs., document care va fi avut in vedere si de catre expertul tehnic judiciar.
Daca firma va da in judecata, poate fi un atuu, nu mai deschideti dvs. actiunea in instanta si firma trebuie sa depuna documentele pe care le detine, la dosarul actiunii. Actiunea firmei poate fi ulterioara (intr-un termen nedefinit), iar cand actiunea dvs. in instanta poate fi imediata.
O intrebare mai am: operatorul de telefonie are voie sa imi cesioneze datoria fara sa ma notifice inainte? Practic eu m-am trezit cu o notificare de la o firma de care nici nu am auzit si care are datele mele personale...ce dovada am eu ca ei au dreptul sa imi ceara sa le platesc lor suma pretinsa si nu operatorului?!
Multumesc,
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Probabil, firma de telefonie a incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in recuperarea datoriilor si aceasta firma v-a contactat. Dupa stiinta mea, mai nou este o practica curenta.
Pentru un demers in instanta ar trebui, sa consultati un avocat specializat in astfel de spete, prin Baroul avocatilor din orasul dvs. sau sa solicitati o oferta de prestari servicii prin Bursa de Servicii Avocatnet.ro (vedeti reclama din susul acestei pagini).
Firma de telefonie, probabil v-a atentionat sa platiti factura, dupa ce ati contestat-o si in final a decis, sa recurga la firma de recuperari.
Nu vad, de ce trebuia, sa va notifice acest lucru, depasindu-se termenul pana la care puteati plati factura.