În anul 1986 printr-o decizie a Com.Ex. a cons.popular s-a transmis din administrarea Inspectoratului şcolar Judeţean în administrarea unităţii noastre un imobil pe baza unui proces verbal. În momentul în care am dorit să întăbulăm dreptul de administrare în cartea funciară nu am fost în măsură să prezentăm cartea tehnică, respectiv dovada existenţei clădirii..
În anul 1990 unitatea noastră s-a transformast în regie autonomă iar în anul 2013 în societate comercială iar valoarea reevaluată a clădirii respective( pentru care am plătit tot timpul impozit) a fost trecută în capitalul social..
Dorim întăbularea acestei clădiri. Ce putem întreprinde având în vedere faptul că nu deţinem decât aceea decizie de transfer a dreptului de administrare din 1986 ? }n CF este înscris doar terenul pe care s-a edificat imobilul.
Veti solicita autorizatia de contructie de al fostul proprietar, sau de la arhivele statului, cereti situatia juridica de la primarie unde veti afla cine plateste impozit .
Reg 700/2014 cadastru: Art 89:
"(2) În cazul construcţiilor realizate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înscrierea se face în baza:
a) autorizaţiei de construire sau, în lipsa acesteia, a certificatului de atestare fiscală prin care se atestă achitarea tuturor obligațiilor fiscale de plată datorate autorității administrației publice locale în a cărei rază este situată construcția;
b) documentaţiei cadastrale.
"